Nieuw gezicht Nierstichting

4 september 2013
De Nierstichting ontwikkelt zich, om ook in de toekomst alles op alles te kunnen zetten voor nierpatiënten. Jezelf optimaal presenteren hoort daarbij. Daarom heeft de Nierstichting een nieuw gezicht: een nieuw logo en nieuwe huisstijl. Om kosten te sparen voeren we dit gefaseerd in.

Leven gaat voor

De Nierstichting is trots op alles wat de afgelopen jaren is bereikt. En we willen ook in de toekomst alles op alles kunnen blijven zetten zodat mensen met een nierziekte in leven blijven en écht blijven leven. Ook vanwege de veranderende maatschappij en de economische ontwikkelingen, moet de Nierstichting zich blijven ontwikkelen. En uitstralen wat we zijn: een herkenbaar, authentiek, onderscheidend en aansprekend goed doel. Vandaar het nieuwe logo en de nieuwe huisstijl.
Logo Nierstichting 2013
Het nieuwe logo symboliseert twee nieren die staan voor verbondenheid. Want de Nierstichting werkt niet alleen, maar samen met patiënten, onderzoekers, professionals, vrijwilligers, donateurs, donoren en anderen die het leven liefhebben. De twee nieren in het logo symboliseren tevens de twee kanten van de medaille. De Nierstichting wil er niet alleen voor zorgen dat mensen met een nierziekte letterlijk kunnen blijven leven. We willen ook dat nierpatiënten alles uit het leven kunnen blijven halen. Want leven gaat voor, in alles wat wij doen.

Kosten voorkomen

U komt het nieuwe gezicht van de Nierstichting op steeds meer plekken tegen. Allereerst in uitingen van de collecteweek, en in de commercial die vanaf 9 september op tv verschijnt. Om hoge kosten te voorkomen, voeren we het nieuwe uiterlijk gefaseerd in.
Nier in logovorm