Het warme gevoel overheerst

Lotte was degene die een paar weken geleden aan me vroeg: 'Mam, zullen we meelopen met de Rode Loper Kersteditie?’ Bram haakte er op in. Hij wilde meelopen als ook een vriend van hem zou meedoen. De knoop was snel doorgehakt, de vriend reageerde positief en een stel goede vrienden zeiden ook toe mee te gaan.

Team De Supporters
Daarna hebben Lotte en ik een avond lang zitten brainstormen over een teamnaam. Dat was nog een hele bevalling! Tot we gingen praten over de reden waarom we mee wilden lopen. We doen het om Bram te steunen. Om hem te laten weten dat we er voor hem zijn. En om samen met hem meer begrip te vragen voor chronische nierziektes.  De impact hiervan op de patiënt en de omgeving. De term supporter viel, en daarna viel bij Lotte en mij het spreekwoordelijke kwartje. Team De Supporters was een feit.

#durftevragen
Deze weken hebben we het heel vaak over De Rode Loper. We vragen zoveel mensen om ons te steunen. Daarom hebben we de link gedeeld op Facebook, LinkedIn en via WhatsApp. We hebben bij de Nierstichting flyers opgevraagd en die hebben we voor het keukenraam en op m’n werk hangen.  Dat alles onder het motto #Durftevragen. Uit onverwachte hoeken wordt ons team gesponsord. Natuurlijk sponsoren familieleden, maar ook vrienden, (oud-)collega's, vriendinnetjes van Lotte. En een neefje van Bram voegt zich met een goede vriend bij ons team, hoe leuk is dat.

Met elkaar de loper op
Bram en ik bereiden ons voor op de 7.5 km lopen door samen af en toe een rondje te lopen. Voor Bram is het een flinke afstand, maar hij gaat het doen! Met elkaar gaan we die loper op, met een lichtje en in het rood. Al is het misschien wel hartstikke koud die avond, het warme gevoel overheerst. Nu al.

Jolanda

Jolanda schrijft voor de Nierstichting over haar leven en dat van haar man Bram, die nierpatiënt is. In haar blogs vertelt ze open over de dagelijkse strijd. Maar deelt ook de mooie momenten.

Reacties: