We hebben iets over voor elkaar

Maandag is voor mij geen reguliere werkdag. Maar afgelopen maandag ging de wekker al om vijf uur, met een uiterst irritant piepend geluid. Steunend en kreunend draaide ik me nog een keertje om, tot het me te binnen schoot en ik ineens rechtop zat: Lotte gaat  vandaag op studiereis, en natuurlijk vertrekt ze 's ochtends vroeg.

Acute wasjes

De dagen voorafgaand aan haar vertrek stonden in het teken van lijstjes, stapeltjes kleding, acute wasjes, schoenenjacht, en een nieuwe outfit. Want op studiereis moet je als 19-jarige natuurlijk niet alleen veel plezier hebben (en hopelijk iets opsteken), maar er ook goed uitzien! Lotte ging namelijk vijf dagen naar Milaan: stad van prachtige architectuur, een grote internationale interieur- en designbeurs, lekker eten én mooie mensen in mooie kleding.

Bram wilde  Lotte wel uitzwaaien, maar haar niet mee wegbrengen naar het vertrekpunt. Enerzijds  omdat hij zo vroeg in de ochtend helemaal weinig energie heeft, anderzijds omdat we onderweg een studiegenote van Lotte en diens  moeder zouden oppikken. Carpoolen is wel zo gezellig, zeker op een vroege maandagochtend!

Wachten op een appje

Bram en ik zijn deze week dus met z'n tweetjes. En deze keer is dat best wennen. Lotte is wel vaker een paar dagen van huis. Maar nu is ze naar Milaan, een stad als geen andere, een totaal andere omgeving en cultuur. Een gave ervaring voor haar. Maar voor ons is het wennen, loslaten, wachten op een appje van tijd tot tijd, hopen op een fotootje.

Deze week heb ik regelmatig buikpijn. Van de spanning: of het goed gaat, of Lotte het leuk heeft. Bram doet stoer maar zal ook blij zijn als ze weer thuis is. Het hoort er allemaal bij. En we hebben het over voor Lotte en haar ongetwijfeld fantastische reis.

Rode Loper

Gelukkig is Lotte ook een jongedame die iets over heeft voor anderen. Dus toen we het onlangs hadden over het wandelevenement  de Rode Loper, was zij de eerste die zei dat we weer mee moesten doen. "In Milaan loop ik zoveel, dat is een prima oefening,"  was één van haar argumenten. We waren in december, tijdens de Rode Loper Kersteditie, wel kletsnat geregend maar dat had niets afgedaan aan de saamhorigheid en gezelligheid.

Topdag

Op zaterdag 22 april zijn we dus met team De Supporters weer van de partij. We gaan er een fijne dag van maken, met hopelijk lekker weer. Aan de teamspirit zal het niet liggen. De omgeving, het Goois Natuurreservaat, is ook hartstikke mooi. En de organisatie doet er alles aan om iedereen een topdag te bezorgen!

Miniconcert van Do

Wij verheugen ons vooral op het miniconcert van Do, aan het einde van de dag. Dat we ook een bijdrage leveren aan de ontwikkeling van de draagbare kunstnier is mooi meegenomen. Wat een fijne manier om met het gezin en goede vrienden iets over te hebben voor anderen.

Dochterlief blij

Eerst dochterlief blij, een paar weken later met z'n allen een goed gevoel. Ik hou er van.

Jolanda

Jolanda schrijft voor de Nierstichting over haar leven en dat van haar man Bram, die nierpatiënt is. In haar blogs vertelt ze open over de dagelijkse strijd. Maar deelt ook de mooie momenten.

Reacties: