Boeken

Om nierpatiënten te ondersteunen heeft de Nierstichting diverse boeken uitgegeven, alleen of in samenwerking met anderen. De volgende boeken zijn beschikbaar:

• Het Zoutboek - De ongezouten waarheid
  • 20 Dubbelportretten nierdonatie bij leven

Het Zoutboek

Minder zout eten begint met weten waar zout in zit. Het Zoutboek helpt daarbij. Wie van z’n nieren houdt, helpt zijn patiënten minderen met zout.

20 Dubbelportretten nierdonatie bij leven

Het boek '20 Dubbelportretten nierdonatie bij leven' laat op een indringende manier de gevoelens, motivaties en ervaringen zien van ontvangers van een donornier en de levende donoren die hun nier hebben afgestaan. De relaties tussen de ontvanger en de donor zijn zeer divers: van een oma met kleinkind, tot partners, collega’s en een altruïstische donor.

Boek bestellen?

Het portretboek is een luxe uitgave dat als ‘koffietafelboek’ een plaatsje verdient in wachtruimtes en op salontafels, maar ook een mooi geschenk. Het boek is voor € 24,95 inclusief verzendkosten verkrijgbaar.

Voorlichtingsmiddel

Van het boek is tevens een kleine uitgave beschikbaar als voorlichtingsmiddel. De Nierstichting verspreidt deze uitgave actief aan nierpatiënten en (potentiële) donoren via de dialyse- en transplantatiecentra. Heb je interesse in dit voorlichtingsmateriaal, maar ben je niet aan een dialyse- of transplantatiecentrum verbonden, dan kun je de kleine uitgave bestellen.