Tips sponsorwerving

Jij maakt het verschil door sponsors te werven voor jouw sportieve prestatie. Misschien haal je in een mum van tijd je einddoel maar soms kan het best lastig zijn om sponsorgeld te verzamelen. Daarom hebben we een aantal tips voor je op een rij gezet.

Start nu!

Geld inzamelen kost tijd. Hoe eerder je start, des te groter de kans dat je jouw streefbedrag haalt. Dus start direct!

Vertel uit je hart

Laat op je actiepagina zien waarom jij je inzet voor nierpatiënten. Plaats een foto van jezelf met daarbij een tekst die uit je hart komt. Zo laat je anderen ervaren dat jouw actie een donatie meer dan waard is. 

Leg de lat hoog

Als de eerste donatie een hoog bedrag is, zijn opvolgende donaties ook hoger. Vraag daarom bijvoorbeeld iemand die je goed kent en die enthousiast is over jouw actie om de eerste donatie te doen. Of druk zelf als eerste op de steunknop bij jouw actie.

Durf te vragen

Vraag iedereen: familie, collega’s, vrienden, buren. Vertel ze over jouw actie en waarom je hun steun daarbij nodig hebt. Lastig? Houd dan in gedachten: je vraagt het niet voor jezelf, maar voor nierpatiënten.

Zet alles in

Gebruik alle kanalen die je kunt bedenken: e-mail, Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn of WhatsApp. Uiteraard maakt jouw actie nog meer indruk als je persoonlijk langs gaat of iemand op belt om over jouw actie te vertellen. 

Wees persoonlijk

Bel, mail of app iedereen die jij om geld vraagt persoonlijk, niet via een groepsmail of -WhatsApp. Vertel over je actie en dat hun steun daarbij hard nodig is.

Maak doneren makkelijk

Vermeld altijd duidelijk de link naar jouw actiepagina en geef uitleg hoe ze kunnen doneren. Je kunt ook contante sponsoring aannemen en zelf het geld overmaken op je actiepagina.

Vraag nog eens

Laat je niet ontmoedigen als donaties op zich laten wachten. De meeste mensen voegen pas na drie verzoeken de daad bij het woord. Herhaal je verzoek dus gerust nog eens! Wil je niet dwingend overkomen? Geef dan zo nu en dan een update over je training of over hoe ver je met je sponsorwerving bent.

Stap in de schijnwerpers

Zet je actie in de schijnwerpers. Bel met de lokale media en maak hen enthousiast over je sportieve actie. Beetje verlegen? Bedenk dat je hiermee nierpatiënten en de draagbare kunstnier in de schijnwerpers zet, niet jezelf.

Geef een goed gevoel terug

Bedank elke sponsor persoonlijk en/of publiekelijk voor zijn of haar donatie. Daarmee laat je jouw waardering zien én het inspireert anderen om jouw succesvolle actie ook te steunen.