De Rode Loper

Zaterdag 10 november 2018 is de Nierstichting Rode Loper. H├ęt wandelevenement voor nierpati├źnten en hun naasten. Dit jaar maken we een bijzondere avondwandeling door de prachtige vestingstad Amersfoort. Onderweg is er muziek en worden warme drankjes geserveerd.

Juist in de donkere dagen willen we aandacht vragen voor het onzichtbare leed dat nierziekte heet. Samen gaan we lopen, hopen, gedenken, vertellen, verlichten. We dragen rood, we dragen lichtjes, we dragen nierpatiënten een warm hart toe.

• Aanvang: 18.30 uur in de Sint Joriskerk, Amersfoort
  • Afstand: 5 km
  • Inschrijfgeld: € 10 (kinderen t/m 12 jaar lopen gratis mee)

Deelnemer Annie de Bruin-Verhoeven: 'Ik doe mee aan de Nierstichting Rode Loper om mijn lieve man te gedenken. Hij was zes jaar dialysepatiënt en is 3 april overleden. Mijn man klaagde nooit maar het dialyseren vond hij loeizwaar. Hij deed het om in leven te blijven.'

Loop je ook mee?

Deel deze pagina met vrienden, familie, collega’s. Hoe meer wandelaars, hoe meer warmte. Heb je vragen? Stuur een email naar info@rodeloper.nl of kijk bij de veel gestelde vragen hieronder.

De Nierstichting Rode Loper is een initiatief van de Nierstichting en de Nierpatiënten Vereniging Nederland.

Rode Loper 2018

Wanneer vindt het evenement plaats?

Op zaterdag 10 november 2018 vanaf 18.30 uur.

Programma (onder voorbehoud):

• 18.30 uur Deuren kerk open, inschrijfbalie, mogelijkheid koffie/thee
  • 18.30 uur Muziek aan, warming up, optreden koor, bezinning
  • 19.20 uur Korte toespraak
  • 19.30 uur Gezamenlijke start met mooi nummer
  • 21.00 uur Binnenkomst meeste deelnemers
  • 21.30 uur Laatste deelnemers binnen
  • 21.45 uur Einde programma
Waar vindt het evenement plaats?

De start en finish zijn in de Sint Joriskerk. Het adres is Hof 1 in Amsersfoort. De wandelroute wordt nog uitgestippeld en later bekend gemaakt.

Waarom organiseren jullie de Rode Loper?

We vinden het belangrijk om nierpatiënten samen te brengen en samen aandacht te vragen voor het onzichtbare leed dat nierziekte heet. De impact van nierziekten wordt vaak onderschat. We bouwen voort op het succes van de eerdere edities.

Wie is de organisator van dit evenement?

De Nierstichting is hoofdorganisator van dit evenement. We werken nauw samen met Nierpatiënten Vereniging Nederland. De uitvoering is in handen van I Care Producties.

Organiseren jullie dit evenement helemaal zelf?

De uitvoerende organisatie ligt in handen van I Care Producties. Zij hebben ervaring met het organiseren van dit soort evenementen en zullen dit ook voor de Nierstichting doen. Uiteraard in overleg met de Nierstichting. I Care Producties is tevens aansprakelijk en verantwoordelijk voor verlopen van dit evenement.

Voor wie is dit evenement bedoeld?

Voor nierpatiënten, hun naasten en iedereen die nierpatiënten een warm hart toedraagt.

Hoeveel deelnemers worden er verwacht?

Naar verwachting doen 500 mensen mee aan de Rode Loper 2018.

Wat moet ik betalen om mee te doen?

Deelname kost € 10 per persoon. Kinderen t/m 12 jaar zijn gratis, maar moeten wel een kaartje hebben. Daarnaast kun je ook een vrijwillige donatie doen.

Wat krijg ik precies terug voor mijn deelname?

Een onvergetelijke avond met muziek, warme drankjes, leuke verrassingen en een lichtje om vast te houden tijdens het wandelen door het prachtige centrum van Amersfoort.

Kan ik ook op de dag zelf nog beslissen mee te doen?

Nee, het is helaas niet mogelijk om op de dag zelf in te schrijven. Meld je dus op tijd aan.

Kan ik ook met meer mensen mee doen?

Je kunt zowel alleen als met meerdere mensen inschrijven. Iedereen die mee doet betaalt € 10 per persoon. Kinderen t/m 12 jaar kunnen gratis mee wandelen, maar moeten wel een kaartje hebben. Je kunt je ook inschrijven als team; dan betaal je ook € 10 per persoon.

Mag ik mijn kinderen meenemen?

Ja, kinderen onder de 12 jaar kunnen gratis meedoen. Let wel op dat je een gratis kaartje voor ze besteld. Oudere kinderen (vanaf 12 jaar) betalen gewoon € 10.

Mag ik mijn hond meenemen?

Ja, al moet je hond wel zijn aangelijnd. Let op dat honden in de kerk niet zijn toegestaan.

Kan ik in een rolstoel ook meedoen?

Ja, de 5 km route is voor rolstoelen toegankelijk. Maar houdt er rekening mee dat we door de oude binnenstad van Amersfoort lopen, waar smalle doorgangen en hobbelige keitjes aanwezig zijn. Waar nodig, bieden we een alternatieve route. Verantwoordelijkheid, vervoer en logistiek zijn verantwoordelijkheid van de persoon in kwestie.

Waarom hoeft er geen sponsorgeld te worden opgehaald?

Belangrijkste doel is het samenzijn van nierpatiënten en hun naasten. Samen maken we de impact van nierziekten zichtbaar. Wil je toch sponsorgeld ophalen? Dat kan uiteraard. Het is echter niet verplicht.

Hoe kan ik het evenement sponsoren als bedrijf?

Leuk dat je als bedrijf wilt sponsoren! Je kunt hiervoor contact opnemen met Corinne Hamming.

Hoe zit de wandelroute er exact uit?

Er wordt hard gewerkt aan de wandelroute. Zodra deze bekend is, vindt je 'm op deze pagina!

Waarom is er gekozen voor deze datum?

We hebben niet zomaar gekozen voor een avondwandeling in de maand november. Juist in de donkere dagen willen we het leven van nierpatiënten verlichten en vragen we aandacht voor het onzichtbare leed. We hebben bewust gekozen voor een weekenddag, omdat de meeste mensen dan vrij zijn en de meeste mensen de zaterdag de voorkeur geven boven de zondag. Ook i.v.m. het kerkbezoek op zondag.

Waarom is er gekozen voor Sint Joriskerk in Amersfoort?

Naar aanleiding van de feedback van ouddeelnemers hebben we gekozen voor een meer centrale locatie. De Sint Joriskerk is goed bereikbaar met auto en het openbaar vervoer. Er is bewust gekozen voor een kerk, een plek waar je elkaar kunt ontmoeten maar ook met elkaar kunt praten en gedenken.

Gaat de Nierstichting dit vaker, en ook in andere regio's, organiseren?

Vooralsnog vindt de Rode Loper alleen plaats in Amersfoort. Afhankelijk van het succes kan het zijn dat dit op termijn wel gebeurt.

Waar kan ik mij aanmelden als vrijwilliger?

Leuk dat je wilt helpen! Aanmelden als vrijwilliger kan bij I-Care, de partij die dit event voor ons organiseert. Stuur een e-mail naar Marieke Nederhorst met je gegevens:

• Naam
  • Telefoonnummer
  • Geslacht
  • Leeftijd
  • Beschikbaarheid op de dag zelf (van hoe laat tot hoe laat)
Hoe kan ik de Nierstichting Rode Loper bereiken?

De start en finish zijn bij de Sint Joriskerk in Amersfoort en is zowel goed met het openbaar vervoer als de auto te bereiken. Het adres is: Hof 1,
3811 CJ te Amersfoort.

Moet ik betalen voor drankjes en eten onderweg?

Bij aankomst ontvangen deelnemers gratis een kopje soep. Thee en koffie zijn beschikbaar tegen betaling. Voor iets lekkers en warme drankjes onderweg wordt gezorgd. Extra consumpties zijn voor eigen rekening.

Wat gebeurt er bij slecht weer?

Bij regen zal het evenement gewoon plaats vinden. Wel kan het zijn de route en/of het programma worden aangepast. Bij uitzonderlijke omstandigheden kan de Nierstichting besluiten het evenement voortijdig te beëindigen, te wijzigen of te annuleren. In deze gevallen vindt geen restitutie van het inschrijfgeld plaats. De eventuele donaties kunnen wel teruggestort worden.

Kan het evenement nog worden afgelast?

De Nierstichting kan op grond van uitzonderlijke omstandigheden besluiten dat De Rode Loper wordt afgelast. In dat geval vindt er geen restitutie van het inschrijfgeld plaats. De eventuele donaties kunnen wel teruggestort worden.

Wat gebeurt er met mijn geld als het evenement wordt geannuleerd?

Wanneer De Rode Loper wordt geannuleerd door onvoorziene omstandigheden vindt er geen restitutie van het inschrijfgeld plaats. De eventuele donaties kunnen wel teruggestort worden.