Direct naar inhoud

Medicijnen, dieet en gezond leven

Coach4Life

De app Coach4Life is een leefstijl-app voor nierpatiënten. De app is ontwikkeld samen met nierpatiënten en zorgprofessionals, en mogelijk gemaakt door een schenking van de VriendenLoterij.

Om de achteruitgang van de nierfunctie af te remmen, klachten zoveel mogelijk te voorkomen en de kwaliteit van leven te behouden, is zo vroeg mogelijk ingrijpen bij chronische nierschade erg belangrijk. Een aanpassing van de leefstijl in combinatie met het strikt innemen van medicijnen blijkt te werken, maar is in de praktijk niet altijd haalbaar.

In Coach4Life zitten spelelementen die patiënten op een positieve en aantrekkelijke manier (blijvend) motiveren om zelf aan nieuwe (gezonde) gewoontes te werken. Centraal in Coach4Life staan persoonlijke doelen die gebruikers zelf kunnen bepalen, om er vervolgens in het echte leven mee aan de slag te gaan. Meer bewegen, medicijnen tijdig innemen, vaker ontspannen, sociale activiteiten ondernemen. Alles kan.

Aantrekkelijk leren

Het toevoegen van spelelementen aan Coach4Life biedt mogelijkheden om mensen actief en op een onbewuste/intuïtieve en aantrekkelijke manier te laten leren en nieuw gedrag (risicoloos) te verkennen. Er zijn hier al veelbelovende resultaten mee behaald op het terrein van pijnbestrijding, therapietrouw en revalidatie. De Nierstichting gaat de gebruikerservaringen van Coach4life monitoren en onderzoek doen naar de effecten op gedrag en gezondheid.

Coach4life App Store

De app is gratis te downloaden in de App Store voor gebruikers van iOS.

Download Coach4Life

Coach4Life Google Play

De app is gratis te downloaden in de Play Store voor gebruikers van Android.

Download Coach4Life

Coach4Life op Facebook

Een van de  gebruikers is een 61-jarige nierpatiënte. Zij zegt gezonder te leven mede dankzij Coach4Life. “Als ik heb gezwommen, medicijnen heb ingenomen of  vragen goed heb beantwoord in de ingebouwde quiz, scoor ik fanatiek vogels en munten. Dat klinkt misschien kinderachtig, maar het stimuleert wel. Zo wilde  ik mijn sociale contacten uitbreiden. Ik stelde mezelf het doel ‘deze week iemand die ik ken via het zwemmen op de koffie vragen’. Dat ik er vogels mee kon verdienen, maakte het luchtiger. Ook prettig is dat Coach4Life gratis is en eenvoudig in gebruik.”
De Nierstichting is nieuwsgierig naar de meningen over Coach4Life. Hoe gebruiken mensen de app, Wat is hun ervaring tot nu toe? Wat vinden ze er leuk aan of juist niet? Om hier achter te komen nodigen we alle gebruikers uit zich aan te melden voor de speciale Coach4Life Facebook groep. De plek voor gebruikers om  met elkaar in contact te komen en tips en ervaringen uit te wisselen. Het werkt eenvoudig.  Ga naar Facebook, zoek op ‘Coach4Life’ en meld je aan.

Nierstichting - Nalatenschap

Ik ga akkoord