Iets betekenen voor een ander

Voor sommige zaken wilt u even gaan zitten. Bijvoorbeeld over hoe u iets kunt betekenen voor een ander. Door een schenking of nalatenschap aan de Nierstichting helpt u mee om nierpatiënten een betere toekomst te bieden.

Dankzij mensen die ons steunen kunnen wij blijven werken aan oplossingen die bijdragen aan gezonde nieren voor iedereen. Zo wil Gerard een betere behandeling van nierziekten mogelijk maken voor zijn dochter Inge en alle andere nierpatiënten. Daarom steunt hij de Nierstichting met een periodieke schenking. Of Jan, zelf nierpatiënt, weet als geen ander welke invloed een nierziekte op je leven heeft. Om meer onderzoek mogelijk te maken hebben Jan en zijn vrouw Ria de Nierstichting opgenomen in hun testament.

Jan en Ria
'Iedereen heeft recht op houvast'
Om meer onderzoek mogelijk te maken, laten Jan en Ria na aan de Nierstichting.

Lees hun verhaal

Op Samen het verschil maken voor nierpatiënten leest u meer over de keuzes van Gerard en Jan en Ria. Ook krijgt u een inkijkje in het leven van Caithlin, Emma, Faya en Roan. Vier jonge nierpatiënten met elk een bijzonder en aangrijpend verhaal. Voor nog meer inspirerende verhalen en tips kunt u ons gratis magazine Voortleven aanvragen.

Tip

Voor gezonde nieren van de toekomst is veel wetenschappelijk onderzoek nodig. Om samen met artsen en onderzoekers doorbraken te realiseren zijn grote investeringen nodig, zowel in tijd als geld. Met een gift, klein of groot, maakt u meer onderzoek mogelijk. Zo komt dat grote doel – nierziekten genezen – hopelijk een stap dichterbij.

Hoe werkt schenken en nalaten aan de Nierstichting?
Wilt u met een schenking bijdragen aan ons werk? Of overweegt u de Nierstichting op te nemen in uw testament? Wij waarderen dat enorm. Maar wat is er mogelijk en waar moet u op letten? In ons gratis magazine Voortleven leest u inspirerende verhalen van mensen die ons steunen, en meer over ons werk en over schenken en nalaten. Wilt u liever een praktisch overzicht van de mogelijkheden, dan biedt onze brochure over schenken en nalaten uitkomst.

Vindt u het prettiger om eerst zelf te kijken wat er mogelijk is? Op nalaten-stap-voor-stap en periodiek schenken helpen wij u graag op weg.
Uiteraard kunt u met vragen ook altijd terecht bij onze relatiemanager Cornelie van Zijtveld.

Nalaten aan de Nierstichting

Gratis magazine Voortleven

Wilt u inspiratie, meer weten over ons werk en praktische tips over schenken of nalaten? Vraag dan ons gratis magazine Voortleven aan. U kunt kiezen voor ontvangst thuis per post of digitaal downloaden.

Brochure schenken en nalaten

Wilt u een praktisch overzicht van de mogelijkheden om bij te dragen aan ons werk? Download dan de brochure over schenken en nalaten aan de Nierstichting.

TestamentTest
Het is verstandig om regelmatig te controleren of uw testament (nog) voldoet aan de wet en uw persoonlijke situatie of wensen. De gratis online TestamentTest geeft houvast.

Contact over nalaten
Persoonlijk gesprek
Wilt u liever in een persoonlijk gesprek uw wensen bespreken? Cornelie van Zijtveld denkt graag met u mee. Dat kan bij u thuis of bij ons op kantoor. Telefonisch of via videobellen. Wat u prettig vindt.

Hieronder een overzicht van de verschillende mogelijkheden.