Koekjes die het verschil maken

‘Wie van zijn nieren houdt, eet minder zout’, met deze boodschap vraagt de Nierstichting de komende weken extra aandacht voor het vele zout in ons eten.

Recepten koekjes bakken minder zout

Dit jaar staat World Kidney Day, op 12 maart, in het teken van minder zout. Als we minder zout eten, kunnen we nierschade beperken of zelfs voorkomen. Doe mee aan de speciale bakactie van de Nierstichting, onder het motto: wie van z’n nieren houdt, eet minder zout!

De Nierstichting heeft een bakpakket gemaakt om zelfgebakken koekjes smakelijk te presenteren. En we verzamelden 10 lekkere bakrecepten, zoutarm natuurlijk. Bestel vanaf 12 maart een of meer bakpakketten, bak lekkere koekjes en verkoop ze ten bate van de Nierstichting, op de club, aan alle buren, op school en aan familie en vrienden. Zo maak je écht verschil voor nierpatiënten!

Hard nodig
Alle hulp is hard nodig. Het leven van nierpatiënten staat in het teken van wachten. Tot het bloed is gespoeld, tot er een donornier is, of tot het te laat is. Elk jaar overlijden er 1.000 dierbaren aan de gevolgen van dialyse. En ongeveer 200 mensen sterven op de wachtlijst omdat een donornier te laat komt.

Dat kan en moet anders. De Nierstichting geeft daarom vaart aan baanbrekend onderzoek zoals stamceltherapie, om nierziekten in de toekomst te kunnen genezen. Verder zorgen we ervoor dat de draagbare kunstnier steeds dichterbij komt. Ook strijden we voor een kortere wachtlijst, onder meer door donatie bij leven te stimuleren. En we komen in actie om meer nierziekten te voorkomen; zo pleiten we bij politici voor strengere normen voor zout en vragen we aandacht voor minder zout eten via deze bakactie.

Doe mee!
Via de actiewebsite van de Nierstichting kan je heel gemakkelijk mee doen aan deze bakactie voor nierpatiënten.

Ga naar http://actie.nierstichting.nl/koekjesbakken, en maak je eigen pagina aan.
Bestel een of meer bakpakketten (à € 5,-), bak de koekjes en verkoop er zo veel mogelijk.
Doneer de opbrengst van de de verkoop, door het geld makkelijk en veilig over te maken via actie.nierstichting.nl

Elk bakpakket bevat een grappig bakvormpje in de vorm van een nier, tien foliezakjes met mooie flyers om je koekjes smakelijk te presenteren, en heerlijk recepten om meteen mee aan de slag te gaan.