Nog enkele startbewijzen voor de Dam tot Damloop bij de Nierstichting

De startbewijzen voor de Dam tot Damloop zijn al maanden uitverkocht, maar de Nierstichting heeft er nog een paar te vergeven. Deelnemers die lopen voor de Nierstichting zamelen geld in om de draagbare kunstnier mogelijk te maken. Er zijn nog enkele startbewijzen voor zowel de 16 km run als de 8 km Nightrun beschikbaar. Op de speciale actiesite van de Nierstichting kunnen lopers zich hiervoor aanmelden.

Het Dam tot Dam Weekend op 19 en 20 september is het gezelligste en grootste sportieve weekend van Nederland. Nierstichting nodigt iedereen uit om ook mee te doen en met hun sportieve prestatie bij te dragen aan de draagbare kunstnier.

Doe ook mee! zo werkt het
Houd je van (hard)lopen en wil je ook bijdragen aan de draagbare kunstnier? Meld je aan voor het event en de afstand van jouw keuze op de actiesite. Elke deelnemer krijgt een startbewijs en een uniek Nierstichting sportshirt. Voor de 16 km run betaal je 50 euro inschrijfgeld om de onkosten te dekken. Startbewijzen voor de 8 km Nightrun geven we kosteloos weg. Na de aanmelding gaan deelnemers aan de slag met sponsorwerving en zamelen ten minste 150 euro sponsorgeld in. De Nierstichting helpt deelnemers bij de voorbereidingen met hardlooptips  en tips voor de sponsorwerving.

Draagbare Kunstnier
Veel mensen met een nierziekte zijn afhankelijk van dialyse om in leven te blijven. Een immens zware opgave, die veel tijd en energie vergt en sociaal isolement kan veroorzaken. Nierpatiënten die dialyseren zitten gemiddeld vier keer per week, vier uur lang vast aan een dialyseapparaat. In die tijd kunnen zij niet werken, niet naar school en niet afspreken met vrienden . De draagbare kunstnier geeft vrijheid en energie terug aan nierpatiënten en maakt hun wereld weer groter.

Liza rent mee
Een van de deelnemers die meelopen voor de Nierstichting is Liza Snijders. Zij loopt op 19 september de 8 km Nightrun in Zaandam. Haar zoontje Mike (2) is nierpatiënt vanaf zijn geboorte: “Mijn motivatie is mijn zoontje. Hij zit sinds kort aan de dialyse en uiteindelijk moet hij ook een nieuwe nier. Ik ren mee omdat ik het zo belangrijk vind dat de draagbare kunstnier er moet komen. Niet alleen voor mijn zoontje maar voor iedereen die hem nodig heeft.” Ook meelopen? Meld je aan! actie.nierstichting.nl/infodamtotdam