46 medailles voor Nederlandse deelnemers aan de World Transplant Games 2015

Zeven gouden, 22 zilveren en 17 bronzen plakken namen de Nederlandse sporters uit Argentiniƫ mee naar huis. Daarmee hebben de 34 Nederlandse sporters hun deelname aan de World Transplant Games dit jaar zeer succesvol afgesloten. Met hun sportieve prestaties hebben ze laten zien waar zij na hun transplantatie weer toe in staat zijn. De Nierstichting is een trotse sponsor en feliciteert alle deelnemers van harte!

nierstichting steunt world transplant games

Aan de spelen deden onder andere 23 niergetransplanteerde sporters mee, waaronder de bronzen plak winnaar wielrennen Tim Hartman (29) uit Haarlem. Nederland was vertegenwoordigd bij atletiek, badminton, golf, squash, tennis, tejo, volleybal, wielrennen en zwemmen.
Tom Oostrom, directeur van de Nierstichting: “Na vaak jaren van ziek zijn en overleven, nemen deze sporters nu weer volop deel aan een actief leven, waarbij sporten heel belangrijk is.  Het is geweldig om hun inzet beloond te zien met zoveel medailles!”.

Lees meer over de World Transplant Games en de uitslagen op de website van de Stichting Sport en Transplantatie.