Succesvolle collecteweek voor de Nierstichting

Dankzij alle collectevrijwilligers kijken we terug op een succesvolle collecteweek! Deelnemers aan Dam tot Dam zamelden een recordbedrag in, KPN kwam in actie en we voerden campagne, onder meer op straat - met een dialysemachine.

Samen de wereld weer groot maken

Ruim 100 deelnemers van Dam tot Dam deden mee ten bate van de draagbare kunstnier. Hun fiets-, wandel- en hardloopprestaties leverden ruim 28.000 euro op! Dat was een fantastische start van de collecteweek (20 – 26 september 2015), die de Nierstichting onder de aandacht bracht met de campagne: ‘Laten we de kunstnier klein maken. En de wereld van nierpatiënten weer groot’

Dialysemachine op straat

Op diverse plaatsen ging de Nierstichting de straat op met een ‘dialysemachine’: een houten model op ware grootte. In Nijmegen was Elisabeth van Schaik daar bij (foto, zittend). Zij is al 30 jaar nierpatiënt en dialyseert. Voorbijgangers waren onder de indruk van haar verhaal. Een draagbare kunstnier zou Elisabeth de vrijheid en energie geven die ze nodig heeft om haar hondentrainingsschool te runnen.

Trouw aan Nierstichting

Een inwoner van Oldenzaal deed een wel heel gulle gift. Hij greep al het muntgeld dat hij bij zich droeg, stopte dat in de collectebus van de vrijwilliger aan de deur en… realiseerde zich dat zijn trouwring tussen het kleingeld zat. Het was even zoeken, toen de collectebus werd geleegd, want de ring was om een muntje gaan zitten. Maar de ring ging natuurlijk retour, met de hartelijke dank voor (de rest van) de donatie!

KPN in actie

KPN is tijdens de Nierstichting collecteweek 2015 in actie gekomen. We zijn enorm dankbaar voor de inzet en gulle donaties van KPN’ers!