Nierstichting vertelt in Myrna Plus over belang minder zout

Op dinsdag 24 november 2015 is de Nierstichting te gast in het programma Myrna Plus. In de gezondheidsrubriek van dit lifestylprogramma vertellen we waarom het belangrijk is om minder zout te eten.

Bijna iedereen in Nederland eet te veel zout. Weinig mensen weten waarom dat schadelijk is, en nog minder mensen weten dat ze daar zelf wat aan kunnen doen. Daarom schuift Katja van Geffen, programmamanager Preventie van de Nierstichting, aan bij Myrna Goossen in het lifestyle-tv-programma Myrna Plus. Ze bespreken onder meer tips en geven uitleg over minder zout eten.

Hogere bloeddruk en nierschade
Te veel zout eten verhoogt je bloeddruk en kan nierschade veroorzaken. Minder zout is dus beter voor iedereen. En het is extra belangrijk als je al nierschade, hoge bloeddruk of diabetes hebt. Dan loop je namelijk extra risico op (verergering van) nierschade.

Tips en zoutarme recepten
De Nierstichting maakt minder zout eten makkelijker. Met onder meer tips en de Kruidenwijzer én digitale receptenboekjes, zoals Winterwarm.Zoutarm met 8 heerlijke zoutarme recepten.

Over Myrna Plus
Myrna Plus is een lifestyle programma dat kijkers inspireert en informeert over onder meer gezondheid & ontspanning, lifestyle en reizen. Het is sinds oktober te zien bij RTL4. Myrna Goossen was jarenlang een vast gezicht van RTL4 en presenteerde onder meer De 5-uur Show, Eigen Huis & Tuin en Aperitivo. De uitzending van 24 november over zout is hier terug te zien.