Fabian nieuw gezicht campagne Nierstichting

Vanaf 8 december start een campagne op radio en tv. 'Laten we de kunstnier klein maken. En de wereld van nierpatiƫnten als Fabian weer groot. Draag bij aan de draagbare kunstnier', zegt de Nierstichting daarin. Fabian Cornelissen, die 40 uur per week dialyseert, speelt daarin een hoofdrol.

Na twee mislukte transplantaties moet Fabian Cornelissen (36) dialyseren. Dat houdt hem in leven, maar is zwaar. Dialyse is geen leven, maar overleven. De draagbare kunstnier geeft hem weer vrijheid en energie om een gewoon leven te leiden. "Een spontaan uitje met mijn gezin zit er door dialyse niet in. De draagbare kunstnier maakt mijn wereld groter, en die van mijn gezin." Fabian speelt een grote rol in onze nieuwe campagne. In een interview vertelt hij over leven met dialyse, en over zijn droom voor zijn zoon Dirk (9) die net als Fabian cystenieren heeft.

Tv- en radiocommercials
De tv-commercial verschijnt tussen 8 en 27 december op NPO. Van 11 tot en met 24 december zijn radiocommercials te horen op de radiozenders Radio1, 2, 4 en 5 ORN, Sky Radio, Epower Classic FM.

Afscheid Willem
Tot voor kort speelde Willem Memerda een hoofdrol in onze campagnes. De 16-jarige nierpatiënt werkte met zijn familie mee aan onder meer tv-commercials, om te laten zien hoe heftig dialyse is. Afgelopen september kwam er gelukkig een donornier voor Willem. Daarom verschijnt hij niet meer in onze campagnes die gaan over de impact van dialyse op het leven van nierpatiënten.

Dankbaar
In campagnes van de Nierstichting vertellen we altijd echte verhalen van echte nierpatiënten. Die laten het best zien hoe hard het nodig is om het leven van nierpatiënten te verbeteren. De Nierstichting zet daarvoor alles op alles, en is Willem, Fabian en hun families enorm dankbaar voor hun inzet.