Rotary Santa Runners lopen 33.800 euro voor draagbare kunstnier bij elkaar

Ruim 3.500 lopers in Kerstmannenpak sloten 2015 actief af met hun deelname aan een Rotary Santa Run en liepen € 33.800 bij elkaar voor de draagbare kunstnier. De Nierstichting werd door maar liefst 12 Rotary’s als landelijk goede doel gesteund: Gorinchem, Pijnacker-Nootdorp, Schiedam, Haarlemmermeer, Kampen, Zaandijk, Breukelen, Den Helder, Heeze, Driebergen, Vlaardingen en Zeist. Direcetur van de Nierstichting Tom Oostrom heeft uit handen van het bestuur van Stichting Rotary Santa Run, Paul van Rooijen en Danny van der Meulen, de cheque ontvangen.

“We zijn ontzettend blij met dit mooie bedrag en de vrijwillige inzet van al deze mensen. Hierdoor komt de ontwikkeling van de draagbare kunstnier weer een stukje dichterbij”, aldus Tom Oostrom. “De vrijheid en energie die nodig zijn om mee te doen aan deze gezellige loop van ongeveer 3 kilometer, zijn niet vanzelfsprekend voor nierpatiënten met nierfalen. Zij zitten drie keer per week vier uur lang vast aan dialyse, te wachten tot hun bloed is gespoeld. Dialyse redt levens, maar is erg zwaar: Jaarlijks overlijdt 1 op de 6 dialysepatiënten.”

De draagbare kunstnier die de Nierstichting ontwikkelt, geeft dialysepatiënten weer de vrijheid en energie om een gewoon leven te leiden en maakt hun wereld weer groot. De Nierstichting bedankt alle Santa Runners voor hun bijdrage aan dit succes en kijkt uit naar een volgende, succesvolle loop!

Danny van der Meulen, Tom Oostrom en Paul van Rooijen