Eerste Rode Loper groot succes

De eerste editie van de Rode Loper is een groot succes. Meer dan 800 deelnemers wandelden vandaag 5, 10 of zelfs 20 kilometer voor de draagbare kunstnier. Zij brachten tot vandaag ruim 89.000 bijeen met hun sponsors.

Fabian en zijn gezin wandelend over de Rode Loper

De Rode Loper, het nieuwe wandelevenement van de Nierstichting en Nierpatiënten Vereniging Nederland, is vandaag spectaculair van start gegaan. Meer dan 800 mensen werden al wandelend als VIP’s onthaald op de rode loper. Zij leveren met hun deelname een belangrijke bijdrage aan de ontwikkeling van de draagbare kunstnier. Ook nierpatiënt Fabian liep mee met zijn familie: "Het is een ontzettend leuk initiatief en hard nodig. De draagbare kunstnier gaat nierpatiënten meer vrijheid en energie geven. Daar kijk ik naar uit en gun ik ons hele gezin."
Met zijn allen haalden de lopers tot nu toe al ruim 89.000 euro op voor ontwikkeling van de draagbare kunstnier.
De tweede editie van de Rode Loper vindt plaats op zaterdag 22 april 2017. Binnenkort meer informatie en inschrijven op rodeloper.nl.