Katja van Geffen nieuwe manager Zorg & Innovatie

Per 1 juni is Katja van Geffen de nieuwe manager Zorg & Innovatie en lid van het MT bij de Nierstichting. De afgelopen maanden heeft Katja Lidy Vlaskamp vervangen tijdens de ziekte van Lidy en na haar overlijden.

Tom Oostrom (directeur Nierstichting): “Katja heeft Lidy op een fantastische manier vervangen naast haar reguliere functie als programmamanager preventie. Ik ben ervan overtuigd dat zij op een goede wijze invulling zal geven aan haar nieuwe functie, zowel binnen de Nierstichting als in samenwerking met het nefrologisch veld.“

Van Geffen werkt sinds 1 december 2011 bij de Nierstichting als programmamanager preventie. Zij heeft daarbij invulling gegeven aan de vroege opsporing en het voorkomen van nierschade, met een focus op screening, zoutreductie en (nier)veilig medicijngebruik. Katja is apotheker en heeft als hoofd van het klinische longonderzoek gewerkt bij GlaxoSmithKline. Bij de Universiteit Utrecht was zij hoofd van de Wetenschapswinkel Geneesmiddelen en is zij gepromoveerd op onderzoek naar problemen bij het gebruik van antidepressiva vanuit het patiëntenperspectief.

Na de zomer hoopt de Nierstichting een kandidaat te hebben gevonden die Katja’s oude functie van programmamanager gaat vervullen.