Loop mee naar Santiago de Compostella

De Nierpatiƫnten Vereniging Nederland organiseert onder andere pelgrimstochten naar Santiago de Compostella. Voor de wandelreis van 15 tot en met 25 september 2016 zijn nog plaatsen beschikbaar voor nierpatiƫnten (niet-dialyserend). Inschrijven kan tot 18 juni.

Voor nierpatiënten die goed kunnen lopen organiseert de NVN voor het derde jaar de pelgrimstochten vanaf Porto (Portugal) naar Santiago de Compostella (Spanje). Dat doet de NVN samen met Harry Wezeman (oud-NVN’er en ervaren Santiagoganger).

Er is een wandeltocht voor nierpatiënten (niet-dialyserend) en een voor partners van nierpatiënten. Voor de wandeltocht met nierpatiënten zijn nog plaatsen beschikbaar (het maximale aantal is zes). Vertrek: donderdag 15 september 2016; thuiskomst op maandag 25 september 2016. De pelgrimstocht beslaat ruim acht loopdagen, met eletappes van 15 tot 20 km per dag. Deelnemers leggen totaal 135 km af en overnachten in eenvoudige Albergues. Inschrijven kan tot 18 juni, via Harry Wezeman: waarloopjijwarmvoor@gmail.com. Kijk voor meer informatie ook op www.waarloopjijwarmvoor.nl.

Inspiratie
Het gaat bij een pelgrimstocht niet alleen om wandelprestaties. Je bezinnen over het leven, inspiratie en nieuwe inzichten opdoen, zijn wezenlijk onderdeel van deze tocht, en doe je in gezelschap van een gevarieerde groep nierpatiënten met elk hun eigen verhaal.