Nieuwe campagne Nierstichting

Vanaf 6 juni start een nieuwe campagne van de Nierstichting: 'Met uw bijdrage, hoe klein ook, maken we de wereld van nierpatiƫnten weer groot'.

Een dialyseapparaat is groots. Het houdt nierpatiënten zoals Fabian in leven. Maar je zult er maar aan vastzitten. 40 uur per week. Dat is zwaar en maakt je wereld klein. Daarom heeft de Nierstichting grote ambities. Wij maken de kunstnier klein. En we krijgen nierziekten klein. Elke bijdrage, groot of klein, maakt de wereld van nierpatiënten weer groot. Dat is de strekking van de commercials die vanaf 6 juni worden uitgezonden op radio en tv.

De tv-commercial is te zien tussen 6 en 26 juni. De radiocommercials worden uitgezonden van 13 tot en met 26 juni.

Net als in december, staat ook in deze campagne het verhaal van nierpatiënt Fabian Cornelissen (36) centraal. Na twee mislukte transplantaties moet Fabian 40 uur per week dialyseren. In een interview vertelt hij over leven met dialyse, en over zijn droom voor zijn zoon Dirk (9) die net als Fabian cystenieren heeft. "De gedachte dat Dirk dit moet doormaken, maakt me enorm verdrietig. Als we nierziekten klein krijgen, hoeft Dirk nooit te dialyseren." Fabian werkte eerder mee aan Tijd voor Max en zijn verhaal stond centraal in onze campagne van december 2015.

Dankbaar
In campagnes van de Nierstichting vertellen we altijd echte verhalen van echte nierpatiënten. Die laten het best zien hoe hard het nodig is om het leven van nierpatiënten te verbeteren. De Nierstichting zet daarvoor alles op alles, en is nierpatiënten zoals Fabian, en hun families, enorm dankbaar voor hun inzet.