Nierstichting Golfdag groot succes

De Nierstichting Golfdag die gister plaatsvond, was een succes. Ruim 45.000 euro werd bijeengebracht ten bate van de draagbare kunstnier.

Dit jaar deden 128 enthousiaste golfers mee aan de jaarlijkse Nierstichting Golfdag. Tijdens de (inmiddels traditionele) veiling bij het diner na afloop gingen 18 bijzondere gesponsorde items onder de hamer. Sommige waren zo gewild, dat aanwezige sponsors spontaan extra items doneerden. Zo gingen er niet één maar twee Cortina transportfietsen onder de hamer, en niet één maar twee keer een sloepentocht door Amsterdam voor acht personen. Ook een Culinair weekend Parijs compleet met chauffeur en vervoer per 2CV was erg gewild.

'Wereld weer groot'

De veiling was geopend door tv-regisseur en ambassadeur van de Nierstichting Mirjam de Graaff. "Nierziekte verpest levens”, deelde ze met de gasten. "Ik heb bij mijn broer Bart gezien hoe groot de teleurstelling is als een donornier wordt afgestoten. En hoe ellendig het is als je van dialyse afhankelijk bent. Daarom ben ik blij dat de Nierstichting de kunstnier klein maakt. En in de toekomst zelfs nierziekten klein krijgt. Zo wordt de wereld van nierpatiënten weer groot."

Dankzij vrijwilligers en sponsors!

Totaal bracht de Nierstichting Golfdag ruim 45.000 euro op ten bate van de draagbare kunstnier. Dit mooie resultaat was alleen mogelijk dankzij de bijdrage van betrokken organisatievrijwilligers en gulle sponsors. Zo stelde de Oosterhoutse Golf Club voor de 5e keer haar prachtige faciliteiten beschikbaar.

De Nierstichting bedankt verder: Mary van Brussel; Edith Decnop; Peter Dirven; Peter Elbers; Frits Janus; Edmond van der Sande; Ruurd Reitsma; Ruud Bom; Nigel de Jong; Mirjam de Graaff; Kel van Iersel; Wijnhandel van Iersel; Jeroen Plemp I-Care Producties; Anton ter Braak; Kees en Mieke van Liempd; Peter Volkers; Ramón Bakhuizen, B&B de Vijverhof Lochem; Henk Janus; Dré Pols; Eddy van Heel, Prescan Europe;Teun van Lange, Van Lange Mode; Prospère van Nieulande, Nieulande Wijnen; Isabelle van Waesberge, Hanos; Martijn Rijser, Rijser Drukwerk; Hein Hulzebos, Hulzebos Cycle Parts B.V.; Jose Evers, XXS Amsterdam; Eddy Guyt , 100% NL Magazine; Marc van Wanroij, Keesmakers B.V.; IWR, International Wellness Resorts; Brian Griffiths; Arjen Knoppert.