Kijk 20 november naar De Nalatenschap

Kijk aanstaande zondag 20 november om 11:30 uur op SBS6 naar het tv-programma De Nalatenschap. In deze aflevering staat Hetty Meijer centraal: een bijzondere vrouw met de wens om haar erfenis aan de Nierstichting na te laten.

In elke aflevering volgt het tv-programma De Nalatenschap de afwikkeling van een nalatenschap. En zie je de persoonlijke verhalen die achter de nalatenschap schuil gaan. Zondag 20 november 2016 vertelt De Nalatenschap het verhaal van de zelfredzame en eigenzinnige Hetty Meijer uit Groningen. Hetty Meijer stierf donderdag 12 mei 2016 op 94-jarige leeftijd. Een bijzondere vrouw met de nobele wens dat na haar dood de Nierstichting haar erfenis zou ontvangen.

Hechte band

Hetty Meijer was erg op zichzelf maar had met haar zus Corry een hechte band. Hetty woont sinds 1967 met Corry in een appartement in Groningen. De zussen blijven vrijgezel en leven een teruggetrokken bestaan. Maar in 2009 komt Corry te overlijden en gaat haar eigen gezondheid achteruit. Zou Hetty hulp accepteren van de buren, Bouko, Carin en Suzanne, en hen toelaten in haar leven? Ontdek het zelf: kijk zondag 20 november 2016 om 11:30 uur SBS6, herhaling op zaterdag 26 november om 16:00 uur. sbs6.nl/nalatenschap #denalatenschap

Voortleven

Hetty leeft voort via haar nalatenschap aan de Nierstichting. Inkomsten uit nalatenschappen besteedt de Nierstichting aan de ontwikkeling van de draagbare kunstnier en onderzoek naar de genezing van nierziekten. Meer weten? Kijk op Nalaten.