Win jij de NfN-Nierstichting proefschriftprijs 2016?

Ben je in 2016 gepromoveerd op nieronderzoek en kom je naar de Nederlandse Nefrologiedagen in 2017? Stuur dan voor 17 januari je proefschrift in, en ding mee naar de NfN-Nierstichting Proefschriftprijs!

De Nederlandse Federatie voor Nefrologie (NfN) en de Nierstichting reiken tijdens de Nederlandse Nefrologiedagen op 28 en 29 maart 2017 drie prijzen uit, één ter waarde van € 1.000 en tweemaal € 250 (financieel mogelijk gemaakt door de Nierstichting).

Een jury beoordeelt de proefschriften op onder andere originaliteit en zorgvuldigheid van het onderzoek, innovatie, het aantal publicaties in toptijdschriften, wetenschappelijke en maatschappelijke relevantie van het onderzoek en de impact voor de patiëntengroep. Om in aanmerking te komen moet je proefschriften gerelateerd zijn aan een promotie in 2016.

De inzenders van de drie best beoordeelde proefschriften ontvangen een uitnodiging om tijdens de Nefrologiedagen, op 28 maart om 14:50, een korte presentatie te geven over hun proefschrift. Naar aanleiding daarvan bepaalt de jury wie de winnaar wordt van de NfN-Nierstichting Proefschriftprijs.

Voorwaarden

Om in aanmerking te komen voor de proefschriftprijs moet je uiterlijk 16 januari 2017:

• je als deelnemer hebben ingeschreven voor de Nederlandse Nefrologiedagen 2017. Als je proefschrift behoort tot de drie genomineerden, ontvang je van de organisatie een uitnodiging, en ontvang je de arrangementskosten na het congres terug. Voorwaarde is dat je je proefschrift hebt gepresenteerd en je betaling door de organisatie is ontvangen.
  • een exemplaar van je proefschrift (pdf-bestand) per e-mail sturen naar: secr@nefro.nl; zet in je e-mail de titel van je  proefschrift, je naam en promotiedatum, en een publicatielijst met de impact-factoren van de tijdschriften waarin de publicaties uit de je proefschrift zijn verschenen.

Doorbraken voor vrijheid

De Nierstichting zet alles op alles zodat nierpatiënten weer de vrijheid krijgen om een zo gewoon mogelijk leven te leiden. Daarom werken we aan de genezing van nierziekten, de draagbare kunstnier, een kortere wachtlijst en het voorkomen van nierziekten. Maar de Nierstichting stimuleert ook ander wetenschappelijk onderzoek dat kan zorgen voor doorbraken op het gebied van diagnose, behandeling, zorg en kwaliteit van leven. Onder andere door kwalitatief promotie-onderzoek te stimuleren met de Nfn-Nierstichting Proefschriftprijs.