Go go Santa

In december organiseert de Rotary weer door het hele land de Rotary Santa Run: een sfeervolle kerstmannen fun run voor jong én oud. Op 10, 17 en 18 december kleurt Nederland rood en lopen in dertien plaatsen duizenden kerstmannen voor de Nierstichting en dragen zo bij aan de ontwikkeling van de draagbare kunstnier.

Vorig jaar zetten 13 Rotary’s door het hele land zich in voor de Nierstichting en haalden met bijna 4.000 kerstmannen € 34.000 op. Iedereen kan aan deze 3 km durende fun run meedoen: jong of oud, getraind of ongetraind, met vrienden of familie, team van bedrijf, sportclub of gezellig met de buurt.

De Rotary Santa Run ten bate van de Nierstichting vindt dit jaar plaats in Gorinchem, Pijnacker - Nootdorp,  Den Helder, Haarlemmermeer Eersel, Vlaardingen, Breukelen, Houten, Epe, Hilversum, Kampen, Lelystad en Winterswijk.

Nierstichting en Rotary Santa Run
Door deelname dragen de kerstmannen bij aan de draagbare kunstnier. De energie die nodig is om mee te doen aan deze gezellige loop, is niet vanzelfsprekend voor nierpatiënten met nierfalen. Zij zitten drie keer per week vier uur lang vast aan dialyse, te wachten tot hun bloed is gespoeld. Dialyse redt levens, maar is erg zwaar: jaarlijks overlijdt 1 op de 6 dialysepatiënten. De draagbare kunstnier die de Nierstichting ontwikkelt, geeft  dialysepatiënten weer de energie om een gewoon leven te leiden en maakt hun wereld weer groot.

Meer informatie over de Rotary Santa Run en inschrijving.