Rode Loper Kersteditie: hartverwarmend

De sfeer was hartverwarmend en de betrokkenheid groot, tijdens de Rode Loper Kersteditie op zaterdag 10 december - ondanks de regen. Zo'n 650 mensen liepen de wandelroute door sprookjesachtig verlicht Naarden Vesting. Om stil te staan bij de impact van nierziekten, en om bij te dragen aan de draagbare kunstnier en wetenschappelijk onderzoek naar genezing van nierziekten.

Veel wandelaars vertelden dat ze graag de wandeltocht (van 5 of 7,5 km) liepen, om een bekende nierpatiënt een hart onder de riem te steken. Of om bij te dragen de draagbare kunstnier en genezing van nierziekten. Het resultaat: een heel bijzondere avond, en € 30.000 ten bate van die innovaties.

Na de succesvolle eerste edtie van de Rode Loper in april van dit jaar, vond dus nu de eerste Kersteditie plaats. Tom Oostrom, directeur Nierstichting: "Juist in de periode voor Kerst is het heel mooi om met zo’n grote groep mensen tijdens een sfeervolle avondwandeling ervaringen met elkaar te delen, en stil te staan bij de impact van een nierziekte."

Kijk alle foto's van de Rode Loper Kersteditie op Flickr.com.

22 april: Rode Loper 2017

Op 22 april organiseert de Nierstichting de derde editie van de Rode Loper. Als dank dat je grote stappen zet voor de draagbare kunstnier, zorgen wij voor een VIP-beleving! Inschrijving is nu open: www.rodeloper.nl.