Alles op alles om in 2017 dromen en ambities waar te maken

Namens alle collega's van de Nierstichting wenst directeur Tom Oostrom u een gelukkig nieuwjaar, en zo veel mogelijk gezondheid voor 2017. Samen met u doen we er alles aan om onze dromen en ambities voor nierpatiƫnten waar te maken.

Komend jaar zetten wij weer alles op alles om onze dromen en ambties voor nierpatiënten waar te maken, en zo het leven van nierpatiënten te verbeteren. En dat doen we heel graag weer samen met u!

Mede dankzij uw steun maakt de Nierstichting ook in 2017 wetenschappelijk onderzoek mogelijk dat kan zorgen voor doorbraken. Verder werken we aan de bundeling van kennis om onderzoek naar de genezing van nierziekten te versnellen. En eind 2017 hopen we het prototype van de draagbare kunstnier gereed te hebben. Daarnaast doen we er alles aan om te zorgen voor meer transplantaties. En we investeren in vroege opsporing van nierschade en het voorkomen van (verdere) nierschade.

Elke bijdrage, hoe klein ook, maakt verschil

De Nierstichting krijgt geen subsidie van de overheid. Wat wij bereiken voor nierpatiënten, is alleen mogelijk dankzij donateurs, vrijwilligers en anderen die ons steunen. Elke euro en elke inzet, hoe klein ook, helpt de wereld van nierpatiënten weer groot te maken. Dat laat bijvoorbeeld de collecte heel goed zien. Zo'n 75.000 collectanten zetten zich een paar uurtjes in en brachten zo samen bijna € 3,3 miljoen bijeen ten bate van nierpatiënten. Die opbrengst is vergelijkbaar met die uit 2016. Wederom is de Nierstichting het tweede collectefonds van Nederland!