Rotary Santa Run levert € 40.500 op voor draagbare kunstnier

Eind 2016 liepen duizenden kerstmannen de Rotary Santa Run. Zij liepen maar liefst € 40.500 bijeen voor de draagbare kunstnier. Gister nam de Nierstichting de cheque dankbaar in ontvangst.

Eind 2016 kleurde heel Nederland even rood. Duizenden kerstmannen kwamen in actie tijdens de Rotary Santa Run op diverse plaatsen in Nederland, en liepen maar liefst € 40.500 bijeen voor de draagbare kunstnier. Gister overhandigden voorzitter Paul van Rooijen en secretaris Danny van der Meulen van de Stichting Rotary Santa Run, de cheque met dit mooie eindbedrag aan Tom Oostrom, directeur Nierstichting.

Stap dichterbij

Tom Oostrom: "Wij zijn ontzettend blij met dit fantastische bedrag en de inzet van alle mensen die dit mogelijk hebben gemaakt. Hiermee zijn we weer een stap dichterbij realisatie van de draagbare kunstnier, die biedt nierpatiënten die afhankelijk zijn van dialyse meer vrijheid."

Rotary en Santarunners: bedankt!

"Met de Rotary Santa Run steunt de Rotary goede doelen", vertelt Paul van Rooijen. "De Santa Run biedt een mooie harmonie tussen de inzet van de Rotary, Kerst en saamhorigheid. Een deel van de opbrengst van dertien Rotary Santa Runs 2016 kwam ten bate van de Nierstichting voor de ontwikkeling van de draagbare kunstnier." De Rotary Santa Runs in Gorinchem, Pijnacker-Nootdorp,  Den Helder, Haarlemmermeer Eersel, Vlaardingen, Breukelen, Houten, Epe, Hilversum, Kampen, Lelystad en Winterswijk droegen allen bij aan het eindbedrag van € 40.500 voor de draagbare kunstnier. De Nierstichting bedankt alle Santa Runners voor hun bijdrage aan dit succes en kijkt uit naar een volgende succesvolle loop!