Aftrap restaurant driedaagse 'Proef de ongezouten waarheid'

Petra Laseur en Mirjam de Graaff, ambassadeurs van de Nierstichting, proefden maandag met pers en genodigden hoe smaakvol zoutbewust eten kan zijn. In de aanloop naar de restaurant driedaagse 'Proef de ongezouten waarheid' op 7, 8 en 9 maart organiseerde de Nierstichting een speciale tasting met zoutbewuste hapjes.

Vito Rangkuti (manager restaurant Oost in Zuid), Petra Laseur en Mirjam de Graaff (ambassadeurs Nierstichting).
Foto Diederik van der Laan.

Met de restaurant driedaagse laat de Nierstichting op culinaire wijze proeven hoe smaakvol zoutbewust eten kan zijn. 17 toprestaurants in Amsterdam, ‘t Gooi en omgeving serveren tijdens de driedaagse een zoutbewust lunch of diner; waaronder Oost in Zuid (voormalige THE RED SUN Amsterdam), The Harbour Club, Het Bosch, Nick Vollebregt Jazz Café en Restaurant Soigné.

Lekker en smaakvol

Onderzoek wijst uit dat 85% van de Nederlanders te veel zout eet. De driedaagse is bedoeld om mensen hiervan bewust te maken en om hen te laten ervaren dat zoutbewust eten heel lekker en smaakvol kan zijn. Een deel van de opbrengst van de zoutbewuste restaurant driedaagse gaat naar de Nierstichting. Reserveren van een lunch of diner kan via Proefdeongezoutenwaarheid.nl.