Morgen start de restaurant driedaagse!

Morgen start de restaurant driedaagse 'Proef de ongezouten waarheid'. Op 7, 8 en 9 maart serveren bijna 20 toprestaurants in Amsterdam en 't Gooi een zoutbewust menu. Ga proeven hoe smaakvol zoutbewust eten is. Want: als je van nieren houdt, eet je minder zout.

Klik voor de deelnemende restaurants!

Bijna iedereen in Nederland eet te veel zout. Gemiddeld een kilo per jaar te veel. Dat is de ongezouten waarheid. En slecht voor je nieren. Daarom nam de Nierstichting het initiatief voor de restaurant driedaagse 'Proef de ongezouten waarheid'. Bijna 20 toprestaurants namen onze uitdaging aan en serveren op 7, 8 en 9 maart een heerlijk zoutbewust menu.

Reserveer nog snel!

Een overzicht van alle deelnemende restaurants vind je op Proefdeongezoutenwaarheid.nl. Reserveer en ga genieten. Je draagt zo ook bij aan het werk van de Nierstichting, want een deel van de opbrengst gaat naar de Nierstichting.

World Kidney Day

Op donderdag 9 maart is het World Kidney Day. Dan is er wereldwijd meer aandacht voor het belang van gezonde nieren. Deze week maken we het daarom extra makkelijk om te minderen met zout. Want: wie van zijn nieren houdt, eet minder zout.