Fantastische wandeldag tijdens Rode Loper 2017

Afgelopen zaterdag 22 april liepen ruim 600 wandelaars de Rode Loper, het wandelevenement van de Nierstichting en de NVN. De inzet van alle deelnemers en vrijwilligers resulteerde in een fantastische dag en ruim 63.500 euro voor de draagbare kunstnier.

"Het was heerlijk wandelweer en de sfeer was goed," vertelt Ayla Versteegh, eventmanager bij de Nierstichting. "Wij zijn alle deelnemers en vrijwilligers die zich inzetten tijdens de Rode Loper enorm dankbaar. Zo'n evenement, en die warme sfeer kan je alleen met z'n allen neerzetten."

De start vond plaats in de Grote Kerk van Naarden. Tijdens het programma voorafgaand daaraan, werden twee teams die een bijzondere prestatie leverden extra in het zonnetje gezet. Team Floor en Team Lammertink en Co zij zamelden maar liefst respectievelijk 5.225 en 4.971 euro in.

Mirjam de Graaff en haar moeder Marianne op de Rode Loper van de Nierstichting en NVN.

Hartverwarmend

Mirjam de Graaff (Nierstichting ambassadeur én zus van Bart de Graaff), en haar moeder liepen voorop in de stoet wandelaars om een ode te brengen aan Bart, oprichter BNN/VARA die dit jaar 50 zou zijn geworden. Mirjam: "Mijn broer Bart heeft gedialyseerd en twee niertransplantaties ondergaan. Ik heb gezien hoe groot de teleurstelling is als een donornier wordt afgestoten. Ik weet wat het vooruitzicht op jarenlang te moeten dialyseren met je doet. En hoe zwaar het is om van dialyse afhankelijk te zijn. Daarom ben ik blij dat de Nierstichting de draagbare kunstnier ontwikkelt. Die lost de nierziekte niet op, maar maakt de wereld van nierpatiënten wel groter. Het is hartverwarmend om de betrokkenheid van zoveel deelnemers te ervaren."

Ook in 2018 vindt de Rode Loper weer plaats; binnenkort maakt de Nierstichting de datum daarvan bekend.