Direct naar inhoud

Nog enkele startbewijzen voor de Dam tot Damloop bij de Nierstichting!

De startbewijzen voor een aantal startplaatsen voor de Dam tot Damloop zijn al maanden uitverkocht, maar de Nierstichting heeft er nog een paar te vergeven. Deelnemers die lopen voor de Nierstichting zamelen geld in om nierpatiënten hun leven terug te geven. Er zijn nog enkele startplaatsen beschikbaar voor zowel de 16 km (10 EM) als de 8 km (5 EM) Nightrun.

Het Dam tot Dam Weekend op 16 en 17 september is het gezelligste en grootste sportieve weekend van Nederland. De Nierstichting nodigt iedereen uit om ook mee te doen en met hun sportieve prestatie geld op te halen voor de draagbare kunstnier en daarmee grote stappen te maken voor nierpatiënten.

Doe ook mee! zo werkt het
Houd je van (hard)lopen en wil je ook bijdragen om nierpatiënten hun leven terug te geven? Meld je aan voor het event en de afstand van jouw keuze op de actiesite.  Elke deelnemer krijgt een startbewijs, een uniek Nierstichting sportshirt én toegang tot het VIP-dorp bij de finish. Voor alle startplaatsen betaal je € 30 euro inschrijfgeld om de onkosten te dekken. Na de aanmelding gaan deelnemers aan de slag met sponsorwerving en zamelen ten minste € 150 sponsorgeld in. De Nierstichting helpt deelnemers bij de voorbereidingen met hardlooptips en tips voor de sponsorwerving.

Bedrijven
Wil je ook grote stappen maken voor nierpatiënten en een unieke ervaring beleven met collega’s? Schrijf je dan in via de actiesite. Voor bedrijven hebben we verschillende pakketten samengesteld.

Wereld van nierpatiënten groter maken
Dialyse houdt nierpatiënten in leven, maar is loodzwaar. Voluit leven zit er niet in. Daarom zet de Nierstichting alles op alles voor de draagbare kunstnier. Die geeft nierpatiënten hun leven weer terug.

Jessica loopt mee voor haar man
Eén van de deelnemers die meeloopt voor de Nierstichting is Jessica. Zij wandelt de 42 km. Ze heeft een wel heel bijzondere reden om mee te lopen. Eind februari heeft zij haar nier afgestaan aan haar man. “Ik wil 42 kilometer wandelen omdat die afstand voor mij symbool staat voor het aantal uren in de week dat een nierpatiënt kwijt is aan dialyse. Mijn man heeft nu een nieuwe nier, maar veel mensen zijn afhankelijk van dialyse en die zijn al die uren in de week kwijt.“ Ook meedoen? Meld je dan aan!