Gezocht: vrijwillige moderators voor nieren.nl

De Nierstichting en Nierpatiƫnten Vereniging Nederland ontwikkelen samen nieren.nl, een digitaal platform voor alle mensen met een nierziekte en hun partners, familie en andere betrokkenen. De lancering van dit platform staat gepland voor het voorjaar van 2018.

Op nieren.nl komt informatie te staan over de verschillende soorten nierziekten, behandelingen en over leven met chronische nierschade. Daarnaast is er een digitale ontmoetingsplek, de community, waar nierpatiënten en anderen hun ervaringen, meningen, informatie en tips kunnen delen. Voor deze community zijn we op zoek naar moderatoren.

Wat doet een moderator?
Als moderator ben je het eerste aanspreekpunt voor vragen, opmerkingen en suggesties over de community op nieren.nl. Je zorgt voor een veilige plek, waar mensen in een prettige sfeer hun ervaringen, zorgen of vragen kunnen delen.

Hoeveel tijd ben ik bezig met modereren?
Dit weten we nog niet precies, we gaan uit van ongeveer 4 uur per week. Dit is gebaseerd op ervaringen van vergelijkbare initiatieven in Nederland. Een online community is elke dag van de week actief, ook in het weekend en in de avond. Je verdeelt jouw inzet over deze momenten in overleg met de communitymanager.

Is er ondersteuning?
Zeker, je begint met een basistraining. Daarnaast krijg je ondersteuning van de community manager van nieren.nl en jouw collega moderatoren. Reiskosten voor bijeenkomsten worden uiteraard vergoed.

Meer weten?
Neem dan contact op met de communitymanager Basma Djemni: djemni@nvn.nl / 06-24470353. Mocht er hierna wederzijdse interesse zijn, word je uitgenodigd voor een persoonlijk kennismakingsgesprek.