Direct naar inhoud

Tom Oostrom afscheid voorzitter SGF

Na zeven jaar heeft Tom Oostrom afscheid genomen als voorzitter van de Samenwerkende Gezondheidsfondsen (SGF). Michael Rutgers, directeur Longfonds, neemt zijn rol over.

Tijdens zijn voorzitterschap is de SGF uitgegroeid tot een sterk samenwerkingsplatform voor leden en een partij die door beleidsmakers en politici steeds vaker betrokken wordt bij ontwikkelingen op het gebied van onderzoek, preventie en zorg. Vanuit zijn rol binnen de regiegroep van de Topsector Life Science & Health heeft hij bijgedragen aan de samenwerking tussen het Ministerie van Economische Zaken en de gezondheidsfondsen om publiek-private samenwerking te stimuleren, om zo oplossingen voor de patiënt te versnellen. Vanaf 2018 gaat de SGF grote gezamenlijke projecten starten, waaronder het preventieprogramma Gezonde Generatie.

Tom Oostrom is lid van de Kerngroep Transitie Proefdiervrije Innovatie van het ministerie van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit die streeft naar transitie van proefdiergebruik naar humane meettechnieken. Deze rol zal Tom Oostrom namens SGF-lid blijven vervullen.

Lees hier meer over de ambities van de SGF.