Direct naar inhoud

Kerstmannen lopen voor het goede doel

In december organiseert de Stichting Rotary Santa Run weer door het hele land de Rotary Santa Run: een sfeervolle kerstmannen fun run voor jong én oud. Op 9, 16, 17, 22 en 23 december gaan in maar liefst 13 verschillende plaatsen in Nederland duizenden kerstmannen op pad voor de Nierstichting en dragen zo bij aan de ontwikkeling van de draagbare kunstnier.

“Met de Rotary Santa Run steunt de Rotary goede doelen; het biedt een mooie harmonie tussen de inzet van de Rotary, Kerst en saamhorigheid. Voor de derde keer op rij steunt de Rotary de Nierstichting, omdat de draagbare kunstnier een prachtig en concreet doel is waarmee Rotary een steentje kan bijdragen om de toepassing voor vele patiënten mogelijk te maken,” aldus Paul van Rooijen, voorzitter Stichting Rotary Santa Run.

De Rotary Santa Run ten bate van de Nierstichting vindt dit jaar plaats in Breukelen, Delft, Den Helder, Haarlemmermeer, Epe, Gorinchem, Harlingen, Houten, Hilversum, Kampen, Voorburg, Vlaardingen en Weert. Iedereen kan aan deze 3 km lange fun run meedoen: jong of oud, getraind of ongetraind, met vrienden of familie, buurtgenoten of met leden van de sportvereniging.

Nierstichting en Stichting Rotary Santa Run
Door deelname dragen de kerstmannen bij aan de draagbare kunstnier. De energie die nodig is om mee te doen aan deze gezellige loop, is niet vanzelfsprekend voor nierpatiënten met nierfalen. Zij zitten drie keer per week vier uur lang vast aan dialyse, te wachten tot hun bloed is gespoeld. Dialyse redt levens, maar is loodzwaar. Voluit leven zit er niet in. Daarom zet de Nierstichting alles op alles voor de draagbare kunstnier. En krijgen nierpatiënten hun leven terug.

Meer informatie over de Rotary Santa Run en inschrijving