Moderatoren gezocht voor digitaal platform nieren.nl

De Nierstichting zoekt vrijwillige moderatoren voor nieren.nl, een digitaal platform dat in 2018 wordt gelanceerd. De Nierstichting en Nierpatiƫnten Vereniging Nederland ontwikkelen samen nieren.nl, een digitaal platform voor alle mensen met een nierziekte en hun partners, familie en andere betrokkenen.

Wat doet een moderator?
Als moderator ben je het eerste aanspreekpunt voor vragen, opmerkingen en suggesties over de community op nieren.nl. Je zorgt voor een veilige plek, waar mensen in een prettige sfeer hun ervaringen, zorgen of vragen kunnen delen.

Ik ben zelf geen nierpatient, kan ik toch moderator worden?
Jazeker, we vinden grote affiniteit met de doelgroep wel erg belangrijk.

Hoeveel tijd kost modereren mij?
Dit weten we nog niet precies, we gaan uit van ongeveer 4 uur per week. Dit is gebaseerd op ervaringen van vergelijkbare initiatieven in Nederland. Een online community is elke dag van de week actief, ook in het weekend en in de avond. Je verdeelt jouw inzet over deze momenten in overleg met de communitymanager.

Is er ondersteuning?
Zeker, je krijgt ondersteuning van de community manager van nieren.nl en jouw collega moderatoren. Je begint altijd met een basistraining. De eerste training is 12 maart a.s. Hiervoor kun je je nog aanmelden. Deze training is gratis en we gaan hierna samen het gesprek aan of deze wel of niet bij je past. Reiskosten voor bijeenkomsten worden uiteraard vergoed.

Meer weten of aanmelden voor een basistraining?
Neem dan contact op met de communitymanager Basma Djemni: djemni@nvn.nl / 06-24470353.