Nu te koop: het zoutvaatje zonder gaatje

De Nierstichting heeft het zoutvaatje zonder gaatje ontwikkeld om mensen bewust te maken over hun zoutinname. Want 85% van de Nederlanders eet teveel zout. In ons dagelijkse eten zit al zo veel zout dat we al snel aan onze taks van maximaal 6 gram per dag zitten. Het is dan ook niet nodig om nog eens zout over ons eten te strooien.

Wie van z’n nieren houdt, eet minder zout. Vandaar dat wij het zoutvaatje zonder gaatje bedachten. Want zout strooien zonder gaatjes, dat gaat natuurlijk niet. Verschillende landelijke supermarkten steunden ons initiatief en het zoutvaatje zonder gaatje is dan ook vanaf vandaag in de schappen door het hele land te vinden.

Hoe kun je dan smaak geven zonder zout? Als alternatief voor zout zijn kruiden een goede oplossing. In onze kruidenwijzer staan smakelijke suggesties.

Heb jij ons zoutvaatje al in jouw supermarkt gespot?

UPDATE: Dat het zoutvaatje zonder gaatje te koop is in de supermarkt is natuurlijk een 1 aprilgrap! Alhoewel de ongezouten waarheid: in ons dagelijkse eten zit al zo veel zout dat we al snel aan onze taks zitten. Het is dan ook niet nodig om nog eens zout over ons eten te strooien. Daarom is het zoutvaatje zonder gaatje niet eens een heel slecht idee.. ;)