Zes BN’ers fietsen een echte Tour de France-etappe voor nierpatiënten

Op woensdag 18 juli, om 20.30 uur op NPO 1 zendt omroep MAX de éénmalige special Tour de Celeb uit. In het programma fietsen zes bekende Nederlanders een echte Tour de France-etappe om aandacht te vragen voor de Nierstichting en onderzoek naar de genezing van nierziekten te versnellen.

De zes bekende Nederlanders staat een officiële Tour de France-etappe met vier ongekend steile beklimmingen, waarvan één uit de buitencategorie, te wachten. Ze krijgen twee maanden de tijd om keihard te trainen voor de grootste sportieve uitdaging van hun leven: de 169 kilometer lange fietstocht door de Franse Alpen.

Samen strijden

De bekende Nederlanders worden ieder gekoppeld aan een nierpatiënt waar ze voor gaan fietsen. Deze zes nierpatiënten weten alles van strijd, van vallen én weer opstaan. Tijdens de loodzware weg naar de finish van de etappe zullen zij de fietsers mentaal bijstaan.

Binnenkort maakt MAX de bekende Nederlanders, hun coaches en de deelnemende nierpatiënten bekend.

Kijk Tour de Celeb

Kijk de eenmalige special ‘Tour de Celeb’ op woensdag 18 juli om 20.30 uur op NPO 1. Zie ook omroepmax.nl.