Je nieren zijn je leven

Zijn wie je wil zijn. Voor jezelf. Maar ook voor de mensen die je nodig hebben. Een energieke moeder zijn. Of actieve opa. Sterke broer. De allerleukste vriendin. Het zorgeloze kind. Gewoon je leven kunnen leven, in liefde met de mensen om je heen. Maar als je nieren niet meer werken, stort je leven in. Je leeft in onzekerheid over de toekomst. Het is steeds moeilijker om iets voor anderen te betekenen. Je raakt de rollen kwijt, die zo belangrijk voor je zijn. Je nieren zijn van levensbelang.

Daarom zijn wij er. De Nierstichting. Een nierziekte kan iedereen overkomen. Wij helpen je je nieren gezond te houden. En als je nieren ermee stoppen, doen wij er alles aan om het leven met een nierziekte draaglijker te maken. Voor jou. En voor de mensen om je heen.

We werken aan oplossingen om nierschade te voorkomen. Helpen met informatie en steun in het dagelijks leven. Investeren fors in onderzoek en innovatie. Ontwikkelen de draagbare kunstnier. Die vrijheid geeft om te gaan en staan waar je wilt, omdat je met hém overal kunt dialyseren. We strijden onvermoeibaar door voor een kortere wachtlijst en meer succesvolle transplantaties. Zodat een donornier op tijd komt, als je die nodig hebt. En het zo lang mogelijk voor je blijft doen. Ook stimuleren we onderzoek om nierziekten te genezen. Zodat iedereen in de toekomst gezonde nieren heeft. Dat doen we samen met anderen. Uit liefde voor het leven. Want je nieren zijn je leven. Jouw leven.

Om onze doelen te bereiken ontwikkelden we een missie en visie en werken we samen met de Nierpatiënten Vereniging Nederland (NVN) aan een gezamenlijke KOERS.

De missie van de Nierstichting

Wij zetten alles op alles voor een toekomst met zo min mogelijk nierziekten, waarin mensen met een nierziekte zoveel mogelijk het leven kunnen leiden waar zij zelf voor kiezen.

De visie van de Nierstichting

De Nierstichting wil écht verschil maken en legt zich niet neer bij de status quo van nierpatiënten. Daarom willen we daadkrachtig en met lef optreden en resultaatgericht werken.

De Nierstichting maakt verbinding met anderen om ons werk te realiseren. We stimuleren actieve en duurzame betrokkenheid onder vrijwilligers, donateurs en patiënten. We zetten waar nodig de expertise en invloed in van professionals, zorgaanbieders, wetenschappers, bedrijven, media en overheid.

De Nierstichting is optimistisch en gaat proactief te werk. We bepalen onze eigen agenda, nemen initiatief en jagen zaken aan. De Nierstichting zet zich bezield in voor (potentiële) nierpatiënten en hun omgeving, en luistert naar de samenleving. Als organisatie zijn we open, toegankelijk en benaderbaar.

Hoe werken we aan onze missie en visie?