Nog enkele startbewijzen voor de Dam tot Damloop bij de Nierstichting!

De startbewijzen voor een aantal startplaatsen voor de Dam tot Damloop zijn al maanden uitverkocht, maar de Nierstichting heeft er nog een paar te vergeven. Deelnemers die lopen voor de Nierstichting zamelen geld in om wereld van nierpatiƫnten groter te maken. Er zijn nog enkele startplaatsen beschikbaar voor zowel de 16 km (10 EM) als de 8 km (5 EM) Nightrun en de wandeltochten (10, 20, 27 en 42 km). Op de speciale actiesite van de Nierstichting kunnen lopers zich hiervoor aanmelden.

Het Dam tot Dam Weekend op 17 en 18 september is het gezelligste en grootste sportieve weekend van Nederland. De Nierstichting nodigt iedereen uit om ook mee te doen en met hun sportieve prestatie bij te dragen aan een grotere wereld van nierpatiënten.

Doe ook mee! zo werkt het
Houd je van (hard)lopen en wil je ook bijdragen aan een grotere wereld van nierpatiënten? Meld je aan voor het event en de afstand van jouw keuze op de actiesite. Elke deelnemer krijgt een startbewijs, een uniek Nierstichting sportshirt én toegang tot het VIP-dorp bij de finish. Voor alle startplaatsen betaal je € 30 euro inschrijfgeld om de onkosten te dekken. Na de aanmelding gaan deelnemers aan de slag met sponsorwerving en zamelen ten minste € 150 sponsorgeld in. De Nierstichting helpt deelnemers bij de voorbereidingen met hardlooptips en tips voor de sponsorwerving. Zo geeft cabaretier en fervent hardloper Dolf Janssen op zaterdag 27 augustus speciaal voor lopers voor de Nierstichting een inspiratiesessie in het Amsterdamse bos en je krijgt 12 weken lang online een persoonlijk trainingsschema ‘Op weg naar Dam tot Damloop’ van Le Champion.

Bedrijven
Wil je ook grote stappen maken voor nierpatiënten en een unieke ervaring beleven met collega’s? Schrijf je dan in via de actiesite. Voor bedrijven hebben we verschillende pakketten samengesteld.

Wereld van nierpatiënten groter maken
Een dialyseapparaat is groots, want het redt levens. Maar je zal er maar aan vastzitten. Dat is loodzwaar. En de gevolgen onvoorstelbaar groot. Nierpatiënten kunnen niet voluit leven. Daarom heeft de Nierstichting grote ambities. We krijgen de kunstnier klein. We krijgen nierziekten klein. En de wereld van nierpatiënten weer groot.

Gerda wandelt mee voor haar dochter
Eén van de deelnemers die meeloopt voor de Nierstichting is Gerda. Zij loopt op zaterdag 17 september de 20 km. “Ik heb zelf al 2 niertransplantaties gehad. De laatste via een cross-over met mijn man. Deze nier werkt uitstekend. Helaas heeft mijn dochter dezelfde nierziekte als ik. Misschien heeft zij in de toekomst ook een nieuwe nier nodig. Daarom loop ik mee.” Ook meelopen? Meld je dan aan!

Download persbericht