Ode aan Bart de Graaff op de Rode Loper

Vandaag is in het Gooi de Rode Loper uitgerold. Ruim 600 mensen in het rood liepen mee tijdens dit bijzondere wandelevenement voor en door nierpatiënten. En werden al wandelend als VIP's onthaald op de rode loper. Ze werden in de watten gelegd met o.a. een mini make-over, fotoshoot, pitshop met alcoholvrije champagne en muzikale verrassingen. Zij leveren met hun deelname een bijdrage aan de draagbare kunstnier en hebben in totaal vandaag meer dan € 62.000 opgehaald.

Mirjam de Graaff, Nierstichting ambassadeur én zus van Bart de Graaff, en haar moeder liepen voorop in de stoet mensen om een ode te brengen aan Bart, oprichter BNN/VARA die dit jaar 50 zou zijn geworden. Mirjam: “Mijn broer Bart heeft gedialyseerd en twee niertransplantaties ondergaan. Ik heb gezien hoe groot de teleurstelling is als een donornier wordt afgestoten. Ik weet wat het vooruitzicht op jarenlang te moeten dialyseren met je doet. En hoe zwaar het is om van dialyse afhankelijk te zijn. Daarom ben ik blij dat de Nierstichting de draagbare kunstnier ontwikkelt. Die lost de nierziekte nog niet op, maar maakt de wereld van nierpatiënten wel groter. Het is hartverwarmend om de betrokkenheid van zoveel deelnemers te ervaren."

Volgend jaar wordt de Rode Loper weer georganiseerd. Houd vooral de website rodeloper.nl in de gaten.

Download persbericht