Santa Run resulteert in € 46.000 opbrengst voor draagbare kunstnier

De sneeuw deze week doet ons denken aan de Rotary Santa Run kerstmannen die eind 2017 in actie kwamen voor de Nierstichting. Ze liepen maar liefst € 46.000 bijeen voor de draagbare kunstnier.

Tom Oostrom, directeur Nierstichting: “Door dit ontzettend mooie bedrag en de inzet van alle mensen die dit mogelijk hebben gemaakt kunnen we onze dromen voor nierpatiënten realiseren. Hiermee zijn we weer een stap dichterbij de realisatie van de draagbare kunstnier die een verschil kan maken in het leven van nierpatiënten.”

“Met de Rotary Santa Run steunt de Rotary goede doelen. Het biedt een mooie harmonie tussen de inzet van de Rotary, Kerst en saamhorigheid. Voor de derde keer op rij steunt de Rotary de Nierstichting, omdat de draagbare kunstnier een prachtig en concreet doel is waarmee Rotary een steentje kan bijdragen om de toepassing voor vele patiënten mogelijk te maken.” aldus Paul van Rooijen, voorzitter Stichting Rotary Santa Run. De Rotary Santa Runs in Breukelen, Delft, Den Helder, Epe, Gorinchem, Haarlemmermeer, Harlingen, Hilversum, Houten, Kampen, Voorburg, Vlaardingen en Weert droegen allen bij aan het eindbedrag van €46.000 voor de draagbare kunstnier. De Nierstichting bedankt alle Santa Runners voor hun bijdrage aan dit succes en kijkt uit naar een volgende succesvolle loop!

Download persbericht