Subsidiebeleid: transparant en interactief

De Nierstichting kent geld toe als subsidie aan projecten. Daarvoor zijn we afhankelijk van inkomsten, die grotendeels uit donaties bestaan. We doen er alles aan om donaties goed te besteden. En kennen subsidie voor projecten zorgvuldig en verantwoord toe. Zo bereiken we het meeste voor nierpatiƫnten.

Omdat we écht verschil willen maken voor nierpatiënten, kent de Nierstichting alleen subsidie toe aan onderzoek en projecten die goed in elkaar zitten. En die tegemoetkomen aan een behoefte van patiënten of zorgverleners. We blijven op de hoogte van ontwikkelingen en trends door contact met individuele deskundigen en vele (maatschappelijke) partijen. Zoals de nierpatiëntenorganisaties, beroepsorganisaties, gezondheidsfondsen, zorginstellingen en zorgverzekeraars. Daarnaast willen we transparant zijn over de toekenning van subsidies en de projecten goed monitoren.

Heb je vragen, ideeën of wensen rond het subsidiebeleid van de Nierstichting? Neem contact op via research@nierstichting.nl / 035 697.8011.

Type projecten

De Nierstichting maakt onderscheid tussen onderzoeksprojecten en projecten waar het accent ligt op ontwikkeling, implementatie of evaluatie.

Informatie en formulieren onderzoeksprojecten

De Nierstichting initieert onderzoeksprojecten meestal door middel van Calls for proposals (in competitie). Voor het realiseren van een specifieke doelstelling kan een programmamanager ook een thematische Call for proposals openen. Een voorbeeld van een thematische Call is de Kidney Regeneration Call waaruit in 2016 een project rondom het thema ‘herstel van nierschade en genezing van nierziekten’ subsidie heeft gekregen. Ten slotte kan een programmamanager via een besloten Call for proposals of gericht een onderzoeksproject initiëren.

Voorwaarden en informatie over de reguliere en thematische Calls staan op de betreffende pagina’s. Daar vind je ook de rapportageformulieren. Als je onderzoeksproject niet binnen een reguliere of thematische Call is toegekend of als je twijfelt over de juiste rapportageformulieren, dan vragen wij contact op te nemen via research@nierstichting.nl. Wij sturen dan het juiste formulier toe.

Op alle onderzoeksprojecten zijn de Subsidievoorwaarden van de Nierstichting van toepassing die geldig waren op het moment van toekenning.

Informatie en formulieren ontwikkel-, implementatie en evaluatieprojecten

Ontwikkel-, implementatie en evaluatieprojecten zijn vaak geïnitieerd vanuit een specifieke doelstelling, maar kunnen in principe ook uit een Call for proposals voortkomen.  De procedure volgt het transparant en interactief subsidiebeleid.

Voor het ontvangen van rapportageformulieren vragen wij contact op te nemen via research@nierstichting.nl.

Op alle ontwikkel-, implementatie en evaluatieprojecten zijn de Subsidievoorwaarden van de Nierstichting van toepassing die geldig waren op het moment van toekenning.

Formulier Financiƫle verantwoording

Voor projecten met een subsidie boven €16.000 geldt dat de Nierstichting uiterlijk zes maanden na beëindiging van het project een Financiële verantwoording wil ontvangen.