Programma's en Calls

Dankzij inkomsten uit onder andere donaties, de collecte en nalatenschappen kan de Nierstichting projecten financieren die bijdragen aan een beter leven voor nierpatiënten en betere preventie van nierziekten. Als projectleider kun je via een Call for proposals een aanvraag indienen.

Goed om te weten:

• Het doel van het beleid voor Onderzoek en Innovatie (O&I) - Succespaden naar Impact - is bij te dragen aan het verwezenlijken van de ambities van de Nierstichting en NVN. Hiervoor bouwen we aan een creatief en effectief onderzoeksveld van hoge kwaliteit. Van daaruit brengen we missiegericht kennis, mensen en middelen samen om duurzame impact te realiseren voor huidige en toekomstige nierpatiënten. Lees hier meer over het O&I beleid en de belangrijkste veranderingen in Kolff+.
  • In 2024 lopen er binnen het Kolff+ programma twee Calls. Meer informatie vind je onder het kopje Openstaande Calls.
  • Bekijk ons subsidiebeleid.
  • Check of je aanvraag past binnen de gezamenlijke agenda voor onderzoek en innovatie Nierziekte de baas.
  • Het indienen van een aanvraag gaat via ons subsidie beheersysteem genaamd MIDAS. Informatie over het registreren en inloggen in MIDAS en over het indienen van een subsidieaanvraag via het systeem staat beschreven in de Gebruikersinstructie voor aanvragers en de User manual for applicants.
  • Gebruik voor het ondertekenen van een aanvraag altijd een elektronische handtekening.
  • Voor algemene, praktische vragen rond aanvragen, formulieren en verslaglegging, stuur een e-mail naar research@nierstichting.nl of bel 035 697.8015.
  • Ben je gevraagd om een aanvraag te beoordelen? Bekijk dan de Gebruikersinstructie voor referenten voor informatie over het inloggen in MIDAS en over het indienen van een referentenrapport via het systeem. This is the English version of the User manual for reviewers.

Hieronder vind je de programma's binnen Succespaden naar Impact

Hieronder staan de overige continue aanvraagmogelijkheden

Hieronder staan de gesloten calls - mogelijk weer open in de toekomst

Hieronder het archief