Kolff Visiting Senior Scientist Beurs

Samenwerking met internationale wetenschappers kan de kwaliteit van het nieronderzoek verbeteren en de ontwikkeling van nieuwe behandelingen voor nierpatiƫnten versnellen. Versterking van internationale samenwerking kan het nieronderzoek nieuwe impulsen geven.

De Nierstichting maakt het daarom mogelijk dat ervaren onderzoekers uit het buitenland op bezoek komen bij Nederlandse onderzoeksgroepen. Door kennis en ervaringen te delen kunnen zij het nieronderzoek in Nederland en daarbuiten nieuwe impulsen geven.

Kolff Visiting Senior Scientist beurzen zijn het hele jaar door aan te vragen zolang er budget beschikbaar is. De bezoekperiode van de buitenlandse onderzoeker aan Nederland bedraagt 1 tot 4 maanden.

English summary

International collaboration could improve the quality of renal research and speed up the development of new therapies for kidney patients. The Kolff Visiting Senior Scientist Grant of the Dutch Kidney Foundation enables senior scientists from foreign countries to visit Dutch research groups. Sharing knowledge and experiences can boost renal research in the Netherlands and abroad.

Kolff Visiting Senior Scientist Grants can be submitted throughout the year until the reserved budget has been exhausted. The visit period of a foreign scientist is 1 to 4 months.