Summerschool

Wil jij met jouw toekomstige onderzoek het leven van nierpatiënten verbeteren? Kom dan naar de Summerschool. We organiseren jaarlijks een driedaagse cursus waar jonge onderzoekers, samen met de Nierstichting, hun talent kunnen ontwikkelen.

Met de Summerschool wil de Nierstichting jonge, talentvolle onderzoekers enthousiast maken voor de wereld van het nieronderzoek. Jullie zijn namelijk nodig voor de voortzetting van het nieronderzoek in de toekomst!

Wanneer is de Summerschool?

De Summerschool vindt plaats van woensdag 3 juli t/m vrijdag 5 juli 2024.

Voor wie is de Summerschool bedoeld?

Promovendi en postdocs werkzaam binnen het biomedisch nieronderzoek in Nederland kunnen zich aanmelden. Daarnaast zijn studenten die werken aan biomedisch nieronderzoek en van plan zijn na hun afstuderen verder te gaan met nieronderzoek in de vorm van promotieonderzoek welkom.

Wat is het programma

Het organiserend comité, bestaande uit onderzoekers uit de nefrologie, zal voor jullie weer een interessant en leerzaam programma in elkaar zetten. Het programma bevat presentaties door nieronderzoekers, uitdagende discussies en stimulerende zelfstudieopdrachten over geselecteerde onderwerpen.
De afsluiting van de Summerschool is een symposium waarin vooraanstaande (inter)nationale wetenschappers de laatste ontwikkelingen op het gebied van nefrologie zullen presenteren. Daarnaast is het mogelijk om contact te leggen met de professionals en deel te nemen aan een aanvullend sociaal programma. Na je aanmelding ontvang je meer informatie over de inhoud van het programma.

Waar vindt de Summerschool plaats?

De cursus zal plaatsvinden op een centrale locatie. Wij vragen je een eigen bijdrage van 500 euro voor deelname aan de Summerschool. Wij kunnen dit bedrag zo laag houden dankzij de steun van onze donateurs. Iets terugdoen voor de Nierstichting? Kijk dan op onze speciale actiepagina’s.

Aanmelden

Meld je aan via het formulier. In de aanmelding wordt ook een uitgebreide motivatie gevraagd. Aanmelden kan tot 2 april 2024