Winterschool 2019

Nieronderzoek blijft ook in de toekomst nodig. Wil jij met jouw toekomstige onderzoek het leven van nierpatiƫnten verbeteren? Kom dan naar de Winterschool 2019. We organiseren jaarlijks een vierdaagse cursus waar jonge onderzoekers, samen met de Nierstichting, hun talent kunnen ontwikkelen.

Met de Winterschool wil de Nierstichting jonge, talentvolle onderzoekers enthousiast maken voor de wereld van het nieronderzoek. Jullie zijn namelijk nodig voor de voortzetting van het nieronderzoek in de toekomst!

Wanneer is de Winterschool 2019?

De eerstvolgende Winterschool vindt plaats in januari 2019.

Voor wie is de Winterschool bedoeld?

Promovendi en postdocs werkzaam binnen het biomedisch nieronderzoek in Nederland kunnen zich aanmelden. Daarnaast zijn studenten die werken aan biomedisch nieronderzoek en van plan zijn na hun afstuderen verder te gaan met nieronderzoek in de vorm van promotieonderzoek welkom.

Wat is het programma

Het organiserend comité, bestaande uit onderzoekers uit de nefrologie, zal voor jullie weer een interessant en leerzaam programma in elkaar zetten. Het programma bevat presentaties door nieronderzoekers, uitdagende discussies en stimulerende zelfstudieopdrachten over geselecteerde onderwerpen.

De afsluiting van de Winterschool is een symposium waarin vooraanstaande (inter)nationale wetenschappers de laatste ontwikkelingen op het gebied van nefrologie zullen presenteren. Daarnaast is het mogelijk om contact te leggen met de professionals en deel te nemen aan een aanvullend sociaal programma. Na je aanmelding ontvang je meer informatie over de inhoud van het programma.

Waar vindt de Winterschool plaats?

De vierdaagse cursus vindt plaats in Driebergen.

Wij vragen je een eigen bijdrage van 100 euro voor deelname aan de Winterschool. Wij kunnen dit bedrag zo laag houden dankzij de steun van onze donateurs. Iets terugdoen voor de Nierstichting? Kijk dan op onze speciale actiepagina’s.

Meld je aan!

Denk jij erover om met toekomstige onderzoek het leven van nierpatiënten te verbeteren? In het Informatieblad vind je meer informatie. Zodra het aanmelden voor de Winterschool 2019 mogelijk is, vind je het aanmeldformulier op deze pagina.