Direct naar inhoud

Wat jij kunt doen

Kom in actie

Is een sponsorloop jouw ding, bak je graag koekjes of dans je liever? Doe wat je energie geeft, en zet het in voor nierpatiënten.

We zetten alles op alles om nierziekten in de toekomst te genezen, de wachtlijst voor donornieren korter te maken en nierziekten te voorkomen.
Jij kunt op jouw manier ook op leuke wijze bijdragen aan een beter leven voor nierpatiënten!

Doe mee

Er worden ontzettend veel leuke acties door en voor de Nierstichting georganiseerd. Met jouw deelname zet je je in voor een beter leven voor nierpatiënten. Zo kun je in september voor de Nierstichting rennen en of wandelen tijdens de populaire Dam tot Damloop. Vlak voor Kerstmis zijn er de gezellige Rotary Santaruns, ten bate van de Nierstichting. En in april zet je op de Rode Loper een sportieve prestatie neer én draag je bij aan de draagbare kunstnier. Ben je liever actief op het culinaire vlak? Sluit je dan aan bij de actie zoutarme koekjes bakken en bak en verkoop mee voor het goede doel. Een overzicht van alle acties staat op actie.nierstichting.nl.

Maak grote stappen voor nierpatiënten!

Maak ook grote stappen voor nierpatiënten! Doe mee aan de Dam tot Dam of Zevenheuvelenloop, haal zo veel mogelijk sponsorgeld op en help mee om het leven aan nierpatiënten terug te geven. Bij aanmelding krijg je een startbewijs, een uniek sportshirt en een actiepagina voor je sponsorwerving. Meer informatie over de Damloop en de Zevenheuvelenloop.

Lekker bakken!

Wie van zijn nieren houdt eet minder zout. Al meer dan 150 enthousiastelingen dragen deze boodschap uit door zoutarme koekjes te bakken en te verkopen voor de Nierstichting. Samen laten ze proeven dat minder zout ook heerlijk is. Bak en verkoop je mee? Koekjesbakactie.

Organiseer je eigen actie

Natuurlijk kun je ook jouw heel eigen actie organiseren, zoals een benefiet of statiegeldactie. De actiesite kan je hier bij helpen: hier maak je in een handomdraai je eigen actiepagina waarmee je naar wens andere deelnemers kunt uitnodigen, en veilig en gemakkelijk mensen jouw actie kunt laten sponsoren. Klik op start een eigen actie bij actie.nierstichting.nl/doe-mee.

Tips
Misschien ben jij een kanjer die mensen supergoed weet te motiveren om jouw actie te sponsoren. Vind je het lastig om te bedenken hoe je sponsors kunt werven? Kijk dan eens naar deze tips.

Promotiematerialen
De Nierstichting helpt je graag bij jouw actie. Daarom kun je gebruikmaken van bijvoorbeeld stickers en donatieboxen zodat iedereen kan zien waar jij je voor inzet. Hier vind je een overzicht.

Een bijzonder voorbeeld
Rien Hochstenbach, eigenaar van broodjeszaak Bagels & Beans in Sittard, heeft een speciale bagel 'La Dolce Vita' (met onder meer paprika, courgette, zontomaatjes en Parmezaanse kaas) op het menu gezet. Van de opbrengst van deze heerlijke bagel gaat 25 procent naar de Nierstichting. Kijk op de Actiepagina van Bagels & Beans.