Direct naar inhoud

Wat jij kunt doen

Online collecteren

Het verschil maken voor mensen met een nierziekte. Dat doe je met online collecteren.

Zo doe je mee
Dialyseren is geen leven, maar overleven. De Nierstichting wil duizenden nierpatiënten zoals Fabian, hun leven terug geven. Jij kunt daarbij meehelpen. Start nu je eigen online collecte en haal zo veel mogelijk geld op.

Ik doe mee >

Zo werkt het
Je maakt een digitale collectebus in een handomdraai. Meld je aan met je emailadres of via Facebook. Je zet je foto en motivatie erbij zodat iedereen ziet waar jij je voor inzet. Jouw collectepagina heeft een eigen webadres dat je overal kunt delen: in Whats-app, op Facebook…

Daarom collecteert Dennis
Dennis Moekotte collecteert voor de Nierstichting omdat zijn moeder nierpatiënt is en dagelijks te maken heeft met dialyse, vervelende ziekenhuisbezoeken en onzekerheid over haar toekomst. “Ik hoop dat met donaties onderzoek naar nierziekten verbeterd wordt en oplossingen, zoals de draagbare kunstnier, een stap dichterbij komen voor alle nierpatiënten.“

Beloning voor jouw inzet
De Nierstichting waardeert iedereen die met een online collectebus geld bijeen brengt. Elke euro is waardevol! Haal je 150 euro of meer op voor 1 oktober 2017? Dan maak je kans op dit mooie pakket.

Online collectebus met jouw bedrijf
Wil je met jouw bedrijf het verschil maken voor nierpatiënten? Maak dan een online collectebus aan namens jouw bedrijf.

Zeven gouden tips voor jouw online collecte-actie

Durf te vragen!
Wat goed dat je een online collectebus hebt aangemaakt! Nu is het tijd om iedereen te vragen om jouw actie te steunen. Zodra jij stopt met aandacht vragen voor jouw actie, lopen de donaties ook terug. Vind je dat lastig? Onthoud dat je niet voor jezelf vraagt, maar dat je dit doet voor nierpatiënten. Ook kun je handig gebruik maken van deze beelden.

Wees persoonlijk
Je hebt jouw persoonlijke motivatie en foto bij je actie geplaatst. Wees ook in je vraag persoonlijk. Vraag mensen individueel: stuur ze een gericht appje of bericht. Een berichtje in  appgroep of groepsmail is minder effectief.

Vraag iedereen
Vraag iedereen die je kent om een donatie: vrienden, familie, buren, collega’s, je werkgever, de plaatselijke winkelier… Geef aan dat hun steun onmisbaar is om het leven terug te geven aan nierpatiënten.

Vraag op allerlei manieren
Stuur een mail, zet Facebook en Twitter in én vraag mensen in een persoonlijk gesprek. En zet de link naar jouw online collectebus er altijd bij: zo kunnen ze meteen de daad bij het woord voegen.

Gebruik deze beelden
Om je collecte extra leuk en gemakkelijk te maken, hebben we deze afbeeldingen voor je klaar gezet. Gebruik ze om te vragen om een donatie of om je sponsors te bedanken. Download ze en plaats ze, samen met de link naar jouw collectebus op bv op Facebook of in een mailtje.

Vraag nog eens
Wist je dat de meeste mensen pas geven zodra je ze daar drie keer aan hebt herinnerd? Dus laat steeds opnieuw weten hoe het met je actie gaat. Bijvoorbeeld door te vertellen tot welke datum jouw collectebus online is of welk bedrag je hiermee wilt ophalen en hoeveel dus nog nodig is.

Bedank gevers!
Bedank je sponsor altijd! Doe je dat publiekelijk (op bv Facebook) dan sla je twee vliegen in één klap: je waardeert jouw gever én laat aan anderen zien hoe jouw actie verloopt. Wat ook hen weer inspireert om te geven. Hier zie je ook een leuke bedankpost die je daarvoor kunt gebruiken.

Succes!

Social toolkit

Om je collecte leuk en gemakkelijk te maken hebben we deze afbeeldingen voor je klaargezet. Gebruik ze op Facebook, Whats-app of LinkedIn.