Direct naar inhoud

Wat jij kunt doen

Speel mee in de Loterij

Goededoelenloterijen steunen goede doelen. De deelnemers maken kans op een prijs. En een deel van het bedrag dat ze betalen voor een lot(en) gaat naar een goed doel. De VriendenLoterij en de Nederlandse Loterij steunen jaarlijks de Nierstichting. Speel mee en geef daarmee het leven terug aan nierpatiënten.

VriendenLoterij

Win altijd: speel mee in de VriendenLoterij! Je maakt kans op prachtige prijzen én steunt de Nierstichting!

De VriendenLoterij steunt maatschappelijke initiatieven die mensen met onvoldoende middelen of mogelijkheden een steuntje in de rug geven. Zo kunnen zij voluit meedoen in de samenleving en een volwaardig leven leiden. Ook steunt de VriendenLoterij mensen in hun ambitie om een bijdrage te leveren aan de maatschappij (zie ook vriendenloterij.nl).
Het leuke is dat je kunt kiezen om mee te spelen voor de Nierstichting als goed doel. Dan gaat de helft van je inleg rechtstreeks naar de Nierstichting. Je speelt mee voor €13,50 per lot per trekking, inclusief Jackpotbonus à €0,50 per trekking. Er zijn veertien trekkingen per jaar, waarvan twee zonder Jackpotbonus.

In de VriendenLoterij is je mobiele nummer je lotnummer. Iedere trekking maken deelnemers kans op ruim honderdduizend prachtige prijzen. Zoals een Volkswagen Polo én € 10.000 (indien je meespeelt met de Jackpotbonus), een grote geldprijs, fantastische vakanties of vele andere mooie keuzeprijzen?

Elke maand kans maken op honderdduizend prijzen? Koop nu een lot en speel mee voor de Nierstichting.

Dankzij de bijdrage van de VriendenLoterij heeft de Nierstichting, samen met de Hartstichting en Alzheimer Nederland, het project Medialab: gezondheid voor iedereen, kunnen starten.
In 2017 ontving de Nierstichting ruim 1,2 miljoen euro van de VriendenLoterij. Met deze prachtig bijdrage kan de Nierstichting verder werken aan de strijd om het leven van nierpatiënten te verbeteren en te voorkomen dat meer mensen nierziekten krijgen.

Nederlandse Loterij

Nederlandse Loterij is de naam achter zeven bekende kansspelen: Staatsloterij, Lotto, Eurojackpot, Miljoenenspel, Lucky Day, Krasloten en Toto. Onze missie is bijdragen aan een gelukkiger en gezonder Nederland.

Samen laten wij heel veel mensen winnen en niet alleen met miljoenen aan prijzengeld. Jaarlijks investeren we ook miljoenen in de Nederlandse sport en 18 goede doelen op het gebied van gezondheid en beweging.

De loterij maakt niet alleen veel deelnemers blij met mooie geldprijzen. Ze zorgt er ook voor dat Nederland gelukkig en gezond wordt. Samen maken ze sport en beweging bereikbaar voor iedereen. Van jong tot oud, van Olympisch tot paralympisch, en van revalidatie tot gehandicaptensport. Want kinderen krijgen bijvoorbeeld meer zelfvertrouwen door te sporten, ouderen maken meer contact en de maatschappij wordt sterker door gezonde en fitte mensen.

Daarnaast dragen ze opbrengsten af aan de Nederlandse samenleving: via het ministerie van Financiën, NOC*NSF en achttien goede doelen waaronder de Nierstichting via Aanwending Loterijgelden Nederland (ALN).

De spelers kopen hun loten online of bij één van onze ruim 5000 verkooppunten in het hele land, of zij spelen mee via een abonnement. Voor een verantwoord kansspelaanbod houdt de Nederlandse Loterij zich aan de normen van de World Lottery Association (WLA) en de European Lotteries (EL). Bovendien houdt de Kansspelautoriteit (KSA) toezicht.

Steun je ook de Nierstichting? Speel dan mee met de Lotto.