Direct naar inhoud

Wat wij doen

Werving donateurs en vrijwilligers

Het hele jaar door doet de Nierstichting er alles aan om vrijwilligere en donateurs te werven. Hier lees je waarom, hoe en waar we dat doen.

Doen je nieren hun werk niet, dan ga je dood. De Nierstichting zet alles op alles zodat nierpatiënten in leven blijven en ook écht kunnen blijven leven. Structurele donaties, giften en de inzet van vrijwilligers tijdens de collecteweek (16 tot en met 22 september 2018) zijn onmisbaar om langlopend onderzoek en innovatie te financieren, zoals de draagbare kunstnier en wetenschappelijk onderzoek naar de genezing van nierziekten. De Nierstichting krijgt geen geld van de overheid.

Hoe werven we nieuwe donateurs en vrijwilligers?
Daarom werven we donateurs en vrijwilligers. Dat doen we door heel Nederland, gedurende het hele jaar - behalve in de collecteweek. Werving gaat via campagnes, per e-mail en post, maar voor nieuwe collectevrijwilligers ook op straat en langs de deuren. Nieuwe donateurs worden per 1 januari 2018 niet meer langs de deuren geworven.

Huis aan huis werving - Waar werft de Nierstichting nu?

We werven alleen nieuwe collectevrijwilligers via huis aan huis werving. Dit gebeurt het hele jaar door in diverse plaatsen. Wil je weten of er bij jou in je woonplaats wordt geworven, neem contact op met onze afdeling collecte op telefoonnummer 035-6978050 of per e-mail collecte@nierstichting.nl.

Huis aan huis werving – Op welke tijdstippen mag er huis aan huis geworven worden?
De werving van collectevrijwilligers huis aan huis mag alleen tussen 09:00 en 21:00 uur op werkdagen, en tussen 10:00 en 20:00 uur op zaterdagen. Buiten deze tijden en op zondagen en officiële feestdagen, is werving aan de deur niet toegestaan.

Zo herken je onze huis aan huis wervers

Elke huis aan huis werver van de Nierstichting is altijd herkenbaar aan twee dingen:

Alleen of in teams van 2 mensen gaan wervers langs de deuren of staan ze op straat. Ze geven uitleg over (de impact van) nierziekten en het werk van de Nierstichting. Voor de registratie van nieuwe collectevrijwilligers hebben zij een tablet bij zich. De tablet is minder foutgevoelig, omdat bijvoorbeeld adresgegevens automatisch gecontroleerd worden. Binnen 24 uur ontvang je een bevestigingsmail van de aanmelding.

Wervers hebben nooit een collectebus of pinautomaat bij zich. Ze vragen nooit om een financiële bijdrage of bankrekeningnummer. Twijfel je of de werver wel van de Nierstichting is vraag dan altijd om het legitimatiebewijs. Vertrouw je het niet, neem dan altijd gelijk met ons contact op zodat wij kunnen nakijken of er in die plaats inderdaad nieuwe collectevrijwilligers geworven worden. Bel daarvoor met onze afdeling collecte 035-6978050.

Professionele aanpak werving

De Nierstichting stelt hoge eisen aan professionele bureaus die voor de Nierstichting donateurs en collectevrijwilligers werven. Door training, instructies, begeleiding en controle wordt toegezien op de hoge kwaliteit maar ook op correct gedrag en gespreksvaardigheid.

Zelf aanmelden als donateur of vrijwilliger

Deel je onze droom? Wil je donateur worden of vrijwilliger, en zo écht verschil maken voor nierpatiënten? Fantastisch! Kijk op Doneer of Word vrijwilliger.

Vragen over werving?

Heb je vragen of opmerkingen over onze werving voor donateurs of vrijwilligers, laat het ons weten! Je kunt ons bereiken via e-mail en telefoon, zie Contact.