Direct naar inhoud

Wat wij doen

Werving donateurs en vrijwilligers

Het hele jaar door doet de Nierstichting er alles aan om meer mensen te overtuigen om donateur of vrijwilliger te worden. Hier lees je waarom, hoe en waar we dat doen.

Doen je nieren hun werk niet, dan ga je dood. De Nierstichting zet alles op alles zodat nierpatiënten in leven blijven en ook écht kunnen blijven leven. Structurele donaties, giften en de inzet van vrijwilligers tijdens de collecteweek (17 tot en met 23 september 2017) zijn onmisbaar om langlopend onderzoek en innovatie te financieren, zoals de draagbare kunstnier en wetenschappelijk onderzoek naar de genezing van nierziekten. (De Nierstichting krijgt geen geld van de overheid.)

Daarom werven we donateurs en vrijwilligers. Dat doen we door heel Nederland, gedurende het hele jaar - behalve in de collecteweek. Werving gaat via campagnes, per e-mail en post, maar ook op straat en langs de deuren.

Collecteren voor de Nierstichting mag maar één week per jaar. Daarbuiten mag het alleen met een speciale vergunning.

Waar werft de Nierstichting nu?

Werving van donateurs vindt in heel Nederland langs de deur en op straat plaats. Benieuwd of de wervers in jouw buurt zijn (geweest)? Momenteel zijn er straatwervers actief in de deze plaatsen.

Collectanten worden ook door ons actief geworven. Dit gebeurt het hele jaar door in diverse plaatsen aan de deur en telefonisch.

Tijden
De werving van donateurs en vrijwilligers aan de deur mag alleen tussen 09:00 en 21:00 uur op werkdagen, en tussen 10:00 en 20:00 uur op zaterdagen. Buiten deze tijden en op zondagen en officiële feestdagen, is werving aan de deur niet toegestaan.

Zo herken je onze donateurwervers

Elke donateurwerver van de Nierstichting is altijd herkenbaar aan drie dingen:

In teams van 2 tot 4 mensen staan wervers op straat, of gaan ze langs de deuren. Ze geven uitleg over (de impact van) nierziekten en het werk van de Nierstichting. Voor de registratie van donateurs hebben zij formulieren of een tablet bij zich.
Wervers hebben nooit een collectebus of pinautomaat bij zich. Ze vragen altijd om een structurele, maandelijkse bijdrage. Als je donateur wordt, vul je daarvoor een machtiging in, op papier of op een tablet. De tablet is minder foutgevoelig, omdat bijvoorbeeld adresgegevens automatisch gecontroleerd worden. De tablet stuurt bovendien direct een bevestigings-email en sms.

Professionele aanpak werving

De Nierstichting zet professionele wervingbureaus in voor het werven van donateurs en vrijwilligers op straat en langs de deuren. Aanmeldingen verwerkt de Nierstichting vervolgens zelf op het kantoor. Door training, instructies, begeleiding en controle wordt toegezien op correct gedrag en gespreksvaardigheid van de wervers

Zelf aanmelden als donateur of vrijwilliger

Wil je donateur worden of vrijwilliger, en zo écht verschil maken voor nierpatiënten? Fantastisch! Kijk op Doneer of Word vrijwilliger.

Wetten, regels en vergunningen

Uiteraard houden de Nierstichting en onze wervers zich aan alle wetten en regels.
Bij veel gemeenten is een vergunning nodig voor straat- en deurwerving. Ook werven wij niet bij bejaardentehuizen, verzorgingsflats en verpleeghuizen..De wervers op straat hebben (kopieën van) die vergunningen nooit bij zich. Zij kunnen die wel opvragen bij hun leidinggevende en op verzoek tonen.

Vragen over werving?
Heb je vragen of opmerkingen over onze werving voor donateurs of vrijwilligers, laat het ons weten! Je kunt ons bereiken via e-mail en telefoon, zie Contact

Nierstichting - Nalatenschap

Ik ga akkoord