Kies voor innovatie

Als we nu niets doen, behoren nierziekten straks tot de vijf dodelijkste ziekten in Nederland. Laten we dát voorkomen!

Gezonde nieren voor iedereen, dat is onze missie. Daar werken we aan op verschillende terreinen. Zo streven we naar meer beschikbare donornieren, slimmere dialysetechnologie, minder belastende medicatie of gloednieuwe behandelmethoden met behulp van regeneratieve geneeskunde. Alles voor een beter leven voor nierpatiënten.

Fabian

Partner worden

Als partner van onze innovatieprojecten kun je met jouw organisatie partner worden om het verschil te maken binnen onze innovatiethema’s. Kom in contact met uiteenlopende doelgroepen en interessante partners in ons internationale netwerk.

Samen impact maken
De rol van de Nierstichting verschuift steeds meer. Van enkel fondsenwerver en financier van onderzoekprogramma’s, naar een impactgedreven organisatie. Op vier thema’s willen we een groot verschil maken: Gezonde Nieren, Donatie en transplantatie, Nierfunctie-vervangende technologie en Leven met een nierziekte.

Impact willen we maken met bijvoorbeeld de ontwikkeling van de draagbare kunstnier (nextkidney): een portable dialyseapparaat. Of via Check@Home waarin we 160.000 mensen in vier Nederlandse steden een Niercheck aanbieden, om zo chronische nierschade vroeg op te sporen. Met elkaar blijven we innovatie stimuleren.